Се скара со Ферари и од инает создаде легенда

Точка

20/02/2025

10:19

5.708

Големина на фонт

а а а

Феручо Ламборгини, роден на 28 април 1916 година во местото Ренацо ди Ченто, во близина на Ферара, Италија, бил индустријалец и основач на компанијата "Automobili Lamborghini", производител на луксузни спортски автомобили.

Од трактори до суперспортски автомобили

Пред да стане познат по своите спортски автомобили, Ламборгини по Втората светска војна изгради успешен бизнис за производство на трактори. Неговиот животен пат започнал во земјоделско семејство, а уште како млад покажувал голем интерес за механика и технологија.

Заробеништво и воено искуство

По завршувањето на техничкиот институт "Fratelli Taddia" во Болоња, Ламборгини служел во Кралската морнарица на Италија (според некои извори и во воздухопловството), каде што работел како механичар. По капитулацијата на Италија во 1943 година, бил заробен од британските сили и одведен во логор на Родос, каде што бил принуден да работи како механичар за британската војска.

Благодарение на неговите механички вештини, имал подобар третман од останатите заробеници. Ова искуство било клучно за неговата идна кариера – работејќи на британската воена опрема, го усовршил своето знаење за мотори и возила.

По завршувањето на војната, се вратил во Италија и започнал свој претприемачки пат. Преку пренаменување на воени возила во трактори, во 1948 година ја основал компанијата "Lamborghini Trattori", која брзо станала еден од водечките производители на земјоделска механизација во Италија.


Судир со Ферари и раѓањето на легендата

Во текот на 1950-тите, со растот на неговото богатство, Ламборгини станал колекционер на луксузни автомобили, меѓу кои и "Ferrari 250 GT".

Според една легендарна анегдота, откако имал проблем со спојката на своето "Ferrari", Ламборгини лично го посетил Енцо Ферари за да му го посочи проблемот. Ферари го отфрлил неговото мислење, нарекувајќи го „обичен“ производител на трактори, кој не разбира спортски автомобили.

Навреден од овој однос, Ламборгини решил да создаде совршен гран туризмо автомобил според своите спецификации. Во 1963 година ја основал "Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A". во Сант’Агата Болоњезе, ангажирајќи талентирани инженери како Џанпаоло Далара и Паоло Станцани.

Неговиот прв модел, "Lamborghini 350 GT", бил претставен во 1964 година, но вистинскиот пробив дошол со легендарниот "Lamborghini Miura" во 1966 година, кој често се смета за првиот вистински суперспортски автомобил со мотор поставен во средината.


Иновации и наследство

Ламборгини не застанал тука – неговата компанија продолжила да создава револуционерни модели, меѓу кои и "Countach" (1971), кој со својот агресивен „клинест“ дизајн и врати што се отвораат нагоре станал нов стандард во светот на суперспортските автомобили.

И покрај успехот, економската криза и нафтениот шок во 1970-тите негативно влијаеле врз неговиот бизнис. Во 1972 година, Ламборгини го продал контролниот удел во својата автомобилска компанија, а во 1974 година целосно се повлекол од индустријата.

Последните години од својот живот ги поминал на својот имот Ла Фиорита, покрај езерото Тразимено во централна Италија, каде што се посветил на производство на вино. Починал на 20 февруари 1993 година од срцев удар, на возраст од 76 години.


Ламборгини – симбол на луксуз и перформанси

Иако Феручо Ламборгини повеќе не бил дел од компанијата што го носи неговото име, брендот "Lamborghini" продолжил да расте и да се развива. Денес, под сопственост на "Volkswagen Group" преку "Audi AG" (од 1998 година), "Lamborghini" останува еден од најпрестижните светски производители на суперспортски автомобили.

Легендарниот бик во логото на "Lamborghini", инспириран од неговиот хороскопски знак, и понатаму симболизира моќ, агресија и луксуз, што се одлики на секој "Lamborghini" автомобил.