„Porsche“ го одложува лансирањето на неколку целосно електрични модели, што би можело да го намали профитот на „Volkswagen“ за повеќе од 6 милијарди долари годинава.
Германскиот производител на луксузни автомобили ги забавува плановите за својот водечки електричен SUV и го продолжува животниот век на моделите со мотори со внатрешно согорување и хибридите, повикувајќи се на послаба од очекуваната побарувачка за луксузни електрични возила во Кина и САД, како и на зголемените тарифи и растечките трошоци.
„Volkswagen“ сега прогнозира оперативен поврат на продажбата од само 2-3% за 2025 година, што е пад во однос на претходно поставената цел од 4-5%. „Porsche“ очекува неговите маргини значително да опаднат, додека се подготвува да апсорбира до 1,8 милијарди евра изгубен профит.
Ова не е првпат „Porsche“ да го промени курсот за време на транзицијата кон електрични возила, но размерот на ова одложување е значаен. Побарувачката за луксузни EV модели е ослабена, особено на пазарите каде што купувачите се привлечени од големи попусти на конкуренцијата или обесхрабрени од високите тарифи.
Американската федерална субвенција од 7.500 долари за електрични автомобили истекува на крајот од септември за многу модели, што ги поттикнува дилерите брзо да ги распродадат непродадените резерви.
Основање на стратегијата врз традицијата
Наместо да се потпре исклучиво на EV понудата, „Porsche“ се враќа на своите клучни предности. Производителот продолжува да ги задоволува лојалните ентузијасти за возење, вклучувајќи напори за производство на повеќе мануелни верзии на моделот 911. Истовремено, брендот останува посветен на електрификација на спортските автомобили со среден мотор, ветувајќи батериски верзии на моделите „Boxster“ и „Cayman“, и покрај успорената глобална побарувачка.
Повлекувањето не е само прашање на технологија, туку и на маргини. Високите трошоци за развој и зголемените тарифи ставија сериозен финансиски притисок врз луксузните електрични автомобили. „Porsche“ го компензира одложувањето со продолжување на животниот циклус на моделите со мотори на внатрешно согорување, како „Macan“ и „Cayenne“, истовремено воведувајќи иновации како што е безжичното полнење кај идниот „Cayenne EV“, што би можело да ја направи непотребна класичната врска со кабел.
Стратегијата на „Volkswagen“ е слична на потезите на конкурентите како „Mercedes“ и „BMW“, кои исто така се обидуваат да балансираат меѓу хибридни и различни погонски системи, наместо целосно да се потпрат на електричните автомобили.
Финансискиот и пазарен ефект
За „Volkswagen“, финансискиот ефект е веднаш видлив – милијарди очекувани приходи се избришани, што предизвикува загриженост кај инвеститорите во врска со EV стратегијата на компанијата. За „Porsche“, предизвикот е балансирањето помеѓу наследството и идните амбиции. Моделот 911 останува темелот на брендот, а задржувањето на ентузијастите додека трае подготовката за електричната ера е исклучително тежок предизвик.
Подемот на луксузните EV возила забавува. Ако дури и „Porsche“, долго време сметан за лидер во профитабилната електрификација со моделот „Taycan“, го забавува својот чекор, се поставува прашањето: колку брзо овој сегмент навистина може да се развие? Ова би можело да ги поттикне регулаторите во Европа и низ светот да преиспитаат колку агресивно ќе ги спроведуваат забраните за мотори со внатрешно согорување, особено оние предвидени за 2035 година.