Според најновите, прелиминарни податоци од Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), продажбата на нови автомобили во Европа (ЕУ, Обединетото Кралство и EFTA) во јануари 2025 година забележа пад од 2,1% во споредба со истиот период минатата година, достигнувајќи 995.271 продадени единици.
И покрај општиот пад на пазарот, продажбата на електрични возила (EV) порасна за 37%, со 121.000 регистрирани возила, со што нивниот пазарен удел достигна 15%.
Хибридните возила исто така забележаа раст од 18,4%, додека продажбата на "plug-in хибридите" падна за 8,5%. Од друга страна, продажбата на бензинци и дизел возила забележа пад од 20,5% и 2,5%, соодветно.
"Dacia Sandero" останува најпродаван автомобил во Европа
"Volkswagen Group" забележа раст на продажбата од 5,3%, додека брендот "Volkswagen" оствари пораст од 16,6%, зацврстувајќи ја својата лидерска позиција на пазарот.
"Renault Group" исто така забележа раст од 5,4%, додека "Stellantis" се соочи со пад на продажбата од 16%.
Кога станува збор за најпродаваните модели, "Dacia Sandero" во јануари повторно беше најпродаван автомобил во Европа, надминувајќи го "Volkswagen Golf".
Драстичен пад на продажбата на "Tesla"
Од друга страна, "Tesla" забележа значителен пад на продажбата во Европа, со само 9.900 продадени возила во јануари, што претставува намалување од 45% во споредба со истиот период минатата година.
Овој пад делумно се припишува на контроверзните политички изјави на Илон Маск, но и на очекувањата на купувачите за новата верзија на "Model Y".
Прелиминарните податоци од јануари укажуваат на промена во преференциите на европските купувачи, кои сè повеќе преминуваат на електрични и хибридни возила, додека интересот за традиционалните бензински и дизел мотори опаѓа.
Продажба на автомобили во Европа – јануари 2025
Продажба по групации:
Volkswagen Group – 268.409 (+5,3%)
Stellantis – 154.079 (-16,0%)
Renault Group – 97.910 (+5,4%)
Hyundai-Kia – 83.297 (-3,7%)
Toyota Group – 80.270 (-4,4%)
BMW Group – 70.192 (-2,9%)
Mercedes-Benz – 42.532 (-2,4%)
Ford – 31.516 (-12,2%)
Nissan-Mitsubishi – 28.558 (-11,1%)
Volvo – 25.172 (-2,9%)
Продажба по марки:
Volkswagen – 112.844 (+16,6%)
Toyota – 72.804 (-7,6%)
BMW – 59.765 (-1,8%)
Škoda – 59.465 (-3,4%)
Peugeot – 55.445 (-3,4%)
Audi – 49.220 (-7,8%)
Dacia – 48.998 (-5,2%)
Renault – 48.443 (+18,1%)
Mercedes-Benz – 42.472 (+3,0%)
Kia – 41.762 (-6,6%)
Hyundai – 41.535 (-0,6%)
Ford – 31.516 (-12,2%)
Opel/Vauxhall – 28.449 (-27,7%)
Citroën – 27.170 (-16,8%)
Volvo – 25.172 (-2,9%)
Nissan – 25.108 (-7,7%)
Fiat – 23.608 (-20,4%)
MG – 22.994 (+36,8%)
Cupra – 20.855 (+56,7%)
Seat – 17.161 (-14,5%)
Suzuki – 14.469 (-8,5%)
Mazda – 11.064 (-12,2%)
Jeep – 10.984 (-9,6%)
Mini – 10.427 (-9,1%)
Land Rover – 10.220 (-1,3%)
Tesla – 9.945 (-45,2%)
Porsche – 8.120 (-10,2%)
Lexus – 7.466 (+43,7%)
Honda – 4.994 (-16,3%)
Alfa Romeo – 4.792 (+21,3%)
Заклучок
Пазарот на автомобили во Европа забележува благ пад, но електричните и хибридните возила продолжуваат со добри продажби.
"Volkswagen" останува лидер на пазарот, додека "Tesla" забележува значителен пад на продажбата.
"Dacia Sandero" е најпродаваниот автомобил, а "MG" и "Cupra" се брендови со најголем раст.