Атилио Луиџи Антонио Бетега, роден на 19 февруари 1953 година во Молвено, беше истакнат италијански рели-возач кој остави значителен белег во светот на автомобилскиот спорт. Се сметаше за еден од најталентираните италијански возачи, шест пати се искачи на подиумот, но никогаш не успеа да забележи победа.
Почетоци во рели-спортот
Бетега ја развил својата страст кон автомобилизмот уште од рана возраст, а неговата професионална кариера започнала во средината на 1970-тите. Во 1977 година тој го освои "A112 Abarth Trophy", што му овозможи влез во светот на професионалниот рели-спорт. Неговите импресивни настапи привлекоа внимание на "Fiat", за кој возеше модели како "Fiat 131 Abarth" и "Lancia Stratos".
Импресивни настапи без победа
Во 1982 година, Бетега се приклучи на фабричкиот тим на "Lancia", возејќи го моделот "Lancia 037" во Светскиот рели-шампионат (WRC). Во текот на својата кариера во "Lancia", тој настапи на 26 WRC трки, освојувајќи шест места на подиумот и забележувајќи 47 победи на брзински испити. Иако никогаш не стигна до победа, неговите возачки способности и резултати беа импресивни.
Еден од неговите најзначајни резултати беше третото место на Рели Португалија во 1983 година. Истата година, на Рели Санремо, повторно заврши на третата позиција, потврдувајќи го својот статус меѓу елитата на светскиот рели. Во 1984 година, на истото натпреварување, го освои второто место, што беше неговиот најдобар резултат во кариерата.
Трагичната несреќа во Корзика
На 2 мај 1985 година, за време на четвртата етапа од Рели Тур де Корс на Корзика, Бетега изгуби контрола врз својата "Lancia 037", која удри во дрво. Ударот беше фатален за Бетега, додека неговиот совозач Маурицио Перисини помина без повреди. Оваа трагедија иницираше сериозни дискусии за безбедноста во рели-спортот, особено за популарната тогаш „Група Б“ класа на возила.
Само една година подоцна, на истиот рели и на истиот датум – 2 мај 1986 година, загинаа и Хенри Тоивонен и неговиот совозач Серхио Кресто, што доведе до укинување на Група Б во "WRC" натпреварувањата, поради загриженоста за безбедноста на возачите и публиката.
И покрај кратката кариера, Атилио Бетега остави неизбришлив траг во светот на рели-спортот. Во негова чест, се одржуваат меморијални натпревари, како што е "Trofeo Attilio Bettega".