Иако историјата на компанијата "Alfa Romeo" е вистинска ризница на спортски ориентирани модели, "A" дефинитивно припаѓа на високото автомобилско друштво.
Сè започна во 1955 година на Саемот за автомобили во Торино, кога амбициозната компанија го претстави моделот што беше предодреден засекогаш да ја промени автомобилската индустрија на Апенинскиот Полуостров.
Елегантната, технолошки напредна, достапна и спортски насочена "Giulietta Berlina" стана сон на цела една генерација и симбол на економскиот подем на Италија.
Дизајнерскиот студио на "Alfa" ги искористи шармот и спортскиот дух на моделот "Sprint", кој доживеа голем комерцијален успех, што ги поттикна раководителите на компанијата да го забрзаат развојот на лимузинската верзија, пишува "Automotorevija".
Со потег што може да се нарече визионерски, "Alfa Romeo" го промовираше концептот на семеен автомобил со врвни перформанси и спортско возење достапно за сите. Оваа комбинација со текот на времето стана европски стандард, па со право може да се каже дека токму "Giulietta Berlina" ја роди целата автомобилска категорија што и денес постои.
Дизајнот го потпиша "Ufficio Stile Alfa Romeo", создавајќи визуелен идентитет кој остана актуелен со децении. "Giulietta" беше технички напредна и користеше најсовремени решенија за своето време.
Под хаубата се наоѓаше мотор од 1290 кубни сантиметри со две горни брегасти вратила, кој испорачуваше 53 коњски сили и достигнуваше максимална брзина од 140 km/h – бројка што во педесеттите беше импресивна, особено поради малата тежина од само 870 килограми.
Усовршениот мотор од серијата "Giulietta" беше изработен од алуминиум – апсолутна премиера во автомобилската индустрија, заедно со менувачот и куќиштето на диференцијалот, исто така изработени од лесни материјали.
Заводливата "Berlina" имаше погон на задни тркала, а првата серија беше препознатлива по менувачот поставен на управувачот и рачната кочница сместена лево од него.
Предната суспензија беше независна, со спирални пружини, попречни раце и стабилизатор, додека и задната суспензија беше независна, со слична конфигурација – спирални пружини, горни попречни раце и амортизери. Системот за сопирање вклучуваше четири сопирачки.
Тоа беше совршен мозаик од дизајн и напредна механика, па за само неколку години "Giulietta" стана неразделен дел од италијанскиот идентитет – икона на стилот и напредокот на четири тркала.
Покрај појавувањето во култни филмови на европската кинематографија, интересно е што "Giulietta Berlina" се најде и на првата насловна страница на списанието "Quattroruote" во 1956 година.