Ова е приказната за робустен пикап кој произлегол од спојот на чешка инженерска прецизност и пакистански потреби. "Škoda Skopak" е еден од најмалку познатите модели во богатата историја на чешкиот бренд.
Додека денес "Škoda" освојува светски пазари со модерни "SUV" модели и електрични возила, малкумина знаат за еден фасцинантен дел од нејзината 130-годишна историја. Точно пред 55 години, во мај 1970 година, во Карачи, Пакистан, започна производството на "Škoda Skopak" – пикап целосно прилагоден на потребите на локалниот пазар.
Раѓањето на еден необичен проект
Сè започнало во 1967 година, кога локалниот увозник "Haroon Industries Ltd". од Карачи ѝ предложил на Шкода идеја за создавање на едноставно, но издржливо возило, приспособено на тешките услови во Пакистан. Инспирацијата дошла од Нов Зеланд, каде што веќе успешно се продавал сличен проект наречен "Trekka" – теренски дериват на "Škoda Octavia".
Името "Skopak" произлегло од спојот на зборовите "Škoda" и "Pakistan", а првиот прототип бил претставен напролет 1969 година. За техничкиот дизајн бил задолжен инженерот Јозеф Велебни, кој го пренел своето искуство од новозеландскиот проект во создавањето на ова „пакистанско чудо“.
Интересно е што Велебни дури се преселил во Пакистан за да го надгледува стартот на сериското производство, што јасно покажува колку "Škoda" сериозно го сфаќала овој специфичен, но значаен проект. Колку малку е позната целата приказна, сведочи и фактот дека постои само една официјална фотографија од моделот.
Модуларен пристап пред времето
Она што го издвојува "Skopak" е неговиот иновативен модуларен пристап во производството. Возилото било базирано на шасија од "Octavia Combi", која се увезувала во Карачи расклопена. На челичната рамка лесно се прикачувале каросериски делови од стаклопластика.
Овој паметен концепт овозможил производство на различни верзии од возилото. Најосновната варијанта била дводелна, со едноставни текстилни ремени наместо врати – практично решение за екстремни работни услови.
Мал џин со големи способности
И покрај компактните димензии – должина од 4,2 метри, ширина од 1,64 метри и висина од 1,25 метри – "Skopak" можел да носи товар до половина тон и да влече приколка тешка до 750 килограми. Особено практична карактеристика била можноста за преклопување на шофершајбната, со што висината на возилото се намалувала на само 1,1 метар – овозможувајќи полесно движење низ густа вегетација или под паднати дрвја.
Значаен дел од традицијата
Од 1970 година до крајот на производството, биле изработени околу 1.400 возила во различни верзии и конфигурации. Иако денес изгледа како историска куриозитетност, "Skopak" претставува важен дел од традицијата на "Škoda" за адаптација кон локалните пазари.
Овој проект потврдува дека чешката автомобилска индустрија уште тогаш била способна да нуди иновативни решенија и да се прилагодува на специфичните барања на различни пазари – филозофија што и денес ја води "Škoda Auto" во нејзината глобална експанзија.