Една европска земја веќе ги има овие сообраќајни знаци, а друга размислува да ги воведе: Дали знаете за што служат?

Точка

03/06/2025

13:02

1.340

Големина на фонт

а а а

Шпанската сообраќајна управа (DGT) разгледува можност за воведување нов тип сообраќаен знак кој би можел значително да го промени начинот на кој возачите ги доживуваат ограничувањата на брзината. Новиот кружен знак со зелена рамка ќе означува препорачана брзина на возење, но за разлика од традиционалните знаци со црвена рамка, нема да претставува законска обврска.

Овој пристап веќе е успешно тестиран на француските патишта, каде што властите поставиле кружни знаци со сино-зелен раб кои прикажуваат препорачани брзини, како на пример 20 милји на час (32 км/ч), иако законското ограничување било повисоко. Францускиот модел, исто така, не е дел од формалното сообраќајно законодавство, туку служи како алатка за поттикнување повнимателно однесување при возење.

Според информациите од "DGT", новиот знак нема да има правно дејство, туку ќе служи како препорака за возачите, особено во чувствителни зони како што се училиштата или области со густ сообраќај во центарот на градовите. За разлика од вообичаените знаци со црвена рамка кои означуваат законски ограничувања на брзината, знакот со зелена рамка нема да резултира со парични казни дури и ако се надмине препорачаната брзина.


Како функционира системот на препорачана брзина

Зелениот сообраќаен знак има ист облик како стандарден знак за ограничување на брзината – кружна форма со бела позадина и бројка во средината – но наместо црвена, користи зелена или сино-зелена рамка. Оваа разлика во боја јасно покажува дека станува збор за препорака, а не за обврзувачка одредба.

Во пракса, тоа значи дека возачите нема да бидат казнети ако возат побрзо од вредноста наведена на знакот. Се работи за едноставен обид да се поттикне повнимателна и побезбедна возачка култура, без да се применуваат казнени мерки. Британскиот експерт за сообраќајно право, Даниел Шенсмит, објасни дека овие знаци „го охрабруваат побезбедното возење, иако не се правно обврзувачки“.

Во моментов овие табли сè уште не се користат на шпанските патишта, а "DGT" продолжува да ја анализира нивната можна примена. Дали – и кога – ќе станат дел од официјалниот сообраќаен систем, засега останува неизвесно.


Француското искуство покажува позитивни резултати

Франција е првата европска земја која широко го применува овој систем. Знаците со зелена рамка се поставени во Лион, Гренобл и Стразбур, а планирано е да се појават и на париската обиколница и други приодни патишта.

Францускиот пристап се покажа како ефикасен во области каде што има училишта, болници или густо населени делови. Иако воведувањето на вакви знаци може да изгледа како мал чекор, тој би можел да има големо влијание врз безбедноста на патиштата.

Во време кога многу европски земји бараат алтернативи на прекумерните ограничувања, ваквите пристапи би можеле да станат дел од поширока стратегија за сообраќајна култура – но без законска присила.

Засега, знакот со зелен раб сè уште не е реалност на шпанските патишта, но ако иницијативата се покаже успешна, може да стане дел од новата сообраќајна култура – не само во Шпанија, туку и во други делови од Европа.