Историја која вреди да се раскаже: "Škoda Fabia" го слави својот 25-ти роденден ФОТО

Точка

13/10/2024

10:33

4.651

Големина на фонт

а а а

"Škoda Fabia" има незаменлива улога во историјата на брендот "Škoda" и сегментот на мали автомобили. Сега овој модел слави 25 години.

Првата генерација дебитираше на 14 септември 1999 година на Саемот за автомобили во Франкфурт, а следните три генерации беа изградени на таа основа, со речиси пет милиони продадени единици до денес. "Fabia" остави свој белег и во мотоспортот, влегувајќи на сцената во 2003 година со "Škoda Fabia WRC", наследство кое продолжува со "Fabia RS Rally2".

Кога целосно новата "Škoda Fabia" го зазеде централното место на Саемот за автомобили во Франкфурт во вторник, 14 септември 1999 година, тоа го означи почетокот на успешна приказна за автомобилскиот производител од Млада Болеслав во сегментот на мали автомобили. И по четвртина век, ова наследство живее во четвртата генерација на моделот "Fabia".

Првата генерација (1999 – 2008)

"Škoda Fabia" беше меѓу главните премиери на 58-миот саем за автомобили во Франкфурт. Дебитираше како хечбек со пет врати, долг 3.960 mm и позициониран како наследник на моделот "Škoda Felicia". Помалку од една година подоцна, следеше караван верзијата, а во 2001 година седанот влезе во производство.

Дизајнот на првата генерација на моделот "Fabia" беше креиран од тим од дваесетина луѓе, предводени од тогашниот шеф за дизајн, Дирк ван Брекел. Првата генерација на "Fabia" беше изградена на напредната платформа за мали автомобили "PQ24" и понуди широк избор на погонски единици. Во март 2003 година, спортската варијанта "RS" го имаше своето деби, со моќен 1.9 TDI турбодизел мотор кој произведува 96 kW, комбинирајќи динамични перформанси и ефикасност.


Втора генерација (2007 – 2014)

Во март 2007 година, на Саемот за автомобили во Женева беше премиерно претставена втората генерација на "Škoda Fabia". Врз основа на истата платформа како првата генерација, новата верзија беше малку подолга (+22 mm) и повисока (+47 mm). Во септември 2007 година беше претставена практична караванска верзија. Во 2009 година, верзијата Scout и RS со 1.4 TSI бензински турбомотор (132 kW) се приклучија на гамата. Оваа генерација на моделот "Fabia" за прв пат ја претстави популарната верзија на Монте Карло.


Трета генерација (2014 – 2022)

Третата генерација на моделот "Škoda Fabia" беше претставена на саемот за автомобили во Париз во октомври 2014 година. Технолошки ја користеше модерната платформа PQ26, додека дизајнот доби поостри и подинамични линии, потпомогнати од промена на пропорциите; автомобилот беше 90 mm поширок и 30 mm понизок од неговиот претходник. Направени се и значителни подобрувања во однос на безбедносните и комфорните карактеристики. За прв пат, "Škoda Fabia" беше опремена со систем "Front Assist", адаптивна контрола на патувањето и систем за следење на заморот на возачот. Фејслифтот од 2018 година дополнително ги прошири карактеристиките на моделот, воведувајќи целосни LED фарови и следење на мртвата точка.


Четврта генерација (2021 – денес)

Најновата генерација на моделот "Škoda Fabia" беше претставена во пролетта 2021 година како хечбек со пет врати, изграден на платформата MQB A0. Неговиот дизајн е дело на тим предводен од шефот на дизајнот на "Škoda", Оливер Стефани. Четвртата генерација надминува 4,1 метар во должина, а багажникот е зголемен на 380 литри (50 литри повеќе од претходната генерација). Возилото е опремено со технологии како што се "Travel Assist 2.0", "Automatic Parking", "Lane Assist", "Traffic Sign Recognition", "Side Assist" за менување ленти и "Front Assist" со предвидлива заштита на пешаци и велосипедисти.


Успех во мотоспортот

Низ сите генерации, "Škoda Fabia" има значително влијание врз меѓународниот свет на рели. Откако "Škoda" влезе во овој сегмент со првата генерација на моделот "Fabia WRC" (2003), чешкиот производител на автомобили го префрли својот фокус со втората генерација во категоријата конкуренција со попристапна цена.

Во 2009 година, "Škoda Fabia Super 2000" се појави на рели-сцената, постигнувајќи многу успех и за фабричкиот тим на "Škoda Motorsport" и за клиентите ширум светот. Сепак, вистинската пресвртница која ја зацврсти стручноста на брендот од Млада Болеслав дојде со третата генерација на моделот "Fabia" во 2015 година, кога автомобилот влезе во категоријата "WRC2".