Ја напуштил сопствената компанија и создал авто-гигант: Хитлер и нацистите го обожувале

Точка

03/02/2025

13:15

1.127

Големина на фонт

а а а

Август Хорч беше германски инженер и еден од клучните основачи на модерната автомобилска индустрија. Неговото име се поврзува со брендовите Хорч и Ауди, кои станаа симболи на иновации и квалитет.

Август Хорч е роден на 12 октомври 1868 година во Вининген, тогашна Прусија. Кариерата ја започнал како ковач, а потоа студирал машинско инженерство на Техничкото училиште во Митвајда, каде се стекнал со основни познавања од механиката и инженерството.

По завршувањето на образованието, тој работел во бродоградилиште, но набрзо се преселил во растечката автомобилска индустрија. Од 1896 до 1899 година, тој работи за Карл Бенц како раководител на одделот за изградба на моторни возила, каде што стекнал драгоцено искуство во производството и развојот на автомобили.

Основање на Хорч и Ауди

Хорч ја основал компанијата "A. Horch & Cie" на 14 ноември 1899 година во Еренфелд. Бизнисот се развил брзо, а компанијата се преселила во Рајхенбах во 1902 година, а потоа во Цвикау во 1904 година, каде што станала позната по своите врвни автомобили. Сепак, по несогласување со раководството, Хорч ја напуштил компанијата во 1909 година.

Бидејќи повеќе не можел да го користи своето презиме од правни причини, тој одлучил да го преведе своето презиме на латински за да создаде ново име – Audi (латински превод на германскиот збор horchen, што значи „да се слуша“). Така, на 25 април 1910 година, во трговскиот регистар во Цвикау е регистрирана нова компанија – "Audi Automobilwerke".

"Audi" брзо се истакнал со своите технички иновации. Уште во 1911 година, нивните автомобили почнаа да победуваат на тешки трки, како што е легендарното Алпско рели, каде што станале познати по своите напредни мотори и доверливост.


Подоцнежен живот и наследство

Хорч го напушти активното управување со компанијата во 1920 година, но остана важна фигура во индустријата. Во 1937 година, тој ја објави својата автобиографија "Ich baute Autos" (Јас изградив автомобили), во која ја опишал својата работа и развојот на автомобилската индустрија.

Починал на 3 февруари 1951 година во Минхберг, Баварија, оставајќи зад себе наследство кое живее и денес преку брендот "Audi", кој е дел од групацијата Фолксваген.


Автомобили што ги сакаа нацистите

Во 1932 година, со "Audi", "Wanderer" и "DKW", "Horch" стана дел од "Auto Union", кој подоцна ќе еволуира во денешно "Audi". Германската политичка и индустриска елита го обожаваше Хорч, но вистинскиот бум дојде со доаѓањето на власт на нацистите.

Нацистите брзо го препознале престижот што го носат автомобилите на Хорч и почнале да ги користат за превоз на високи функционери. Адолф Хитлер, Херман Геринг и Хајнрих Химлер користеле лимузини на Хорч за време на официјални патувања, паради и инспекции. Блескавиот црн "Horch 830 BL" често можел да се види во колони возила на СС и Гестапо.

Но, Хорч не бил само симбол на моќта – тој бил клучен и за нацистичката воена машина. Кога Германија се впуштила во агресивни освојувања, производството во фабриките Хорч било пренасочено кон воени возила. Моделот "Horch 901“, робустно теренско возило, станало столбот на Вермахтот и се користело на сите боишта.

Фабриките "Horch" не произведувале само автомобили – тие биле вклучени и во воената индустрија, а за време на војната користеле принудна работа од затвореници и работници во концентрационите логори, што е црна дамка на наследството на овој поранешен симбол на луксуз.


Есен и нов почеток

Како што напредувале сојузниците, фабриките на Хорч во Цвикау станале цел на бомбардирање. По завршувањето на војната во 1945 година, советските трупи ја презеле контролата врз регионот и го демонтирале преостанатото производство. "Horch" како бренд престанал да постои, а фабриките подоцна станале дел од источногерманскиот производител на автомобили Трабант.

Денес, Хорч живее преку наследството на "Audi", додека преживеаните модели на автомобили "Horch" се ретки колекционерски предмети кои сведочат за славното, но и контроверзно минато на марката.