Цукерберг не се откажува од метаверзумот: Загубите од 60 милијарди долари не ја менуваат неговата стратегија

Точка

18/01/2025

13:13

952

Големина на фонт

а а а

И покрај загубите од 60 милијарди долари и забавениот развој на пазарот, Марк Цукерберг останува уверен во светлата иднина на виртуелната реалност (VR) и метаверзумот.

Компанијата Мета, поранешна Facebook, претрпе значителни загуби во последните пет години, но Цукерберг сè уште гледа огромен потенцијал во оваа технологија.

Надежите за метаверзумот

Виртуелната реалност одамна е еден од највозбудливите сектори во светот на технологијата, првично фокусирана на гејминг индустријата. Сепак, во последниве години се појавија и нови можности за примена на VR – од образование и е-трговија до деловни состаноци и далечинска комуникација.


Во 2014 година, Мета го купи Oculus VR за 2 милијарди долари, што тогаш беше сметано за храбар потег. Подоцна, многу поголеми инвестиции во метаверзумот станаа стратешки фокус по пандемијата Ковид-19. Иако Цукерберг замислува дигитален свет во кој луѓето би „живееле и работеле“ преку аватари, досегашните резултати не ги оправдаа очекувањата, што доведе до загуби од околу 49 милијарди долари.

Пазарот сè уште на почеток

Мета не е единствената компанија која вложува во оваа технологија – Apple, Google и други гиганти исто така работат на VR и AR уреди. Сепак, побарувачката сè уште значително заостанува зад огромните инвестиции. Еден пример е Apple Vision Pro, чија цена од 3.500 долари предизвика ограничен интерес.


И додека критичарите сметаат дека VR уредите не се доволно удобни за долготрајна употреба, Цукерберг верува дека оваа технологија може да стане „новиот паметен телефон,“ интегрирајќи се во секојдневниот живот покрај iPhone, Google Pixel или Samsung Galaxy уредите.

Облог на иднината

И покрај очекуваните нови загуби, Цукерберг е подготвен да продолжи со инвестициите, надевајќи се дека пазарот ќе забрза. Покрај метаверзумот, Мета работи и на „паметни“ очила, како проектот Орион, кои користат напредна вештачка интелигенција.


Сепак, останува отворено прашањето дали публиката е подготвена за подлабока дигитална интеракција. Иако масовното прифаќање на VR изгледа далечно, ако предвидувањата на Цукерберг се покажат како точни, неговата лидерска позиција може да ги надомести сегашните загуби. За сега, единствено е сигурно дека Мета ќе продолжи енергично да ја турка границата на виртуелната реалност, независно од состојбата на пазарот.