Триумф на малиот чешки автомобил: 25 години "Škoda Fabia"

Точка

15/09/2024

11:10

2.597

Големина на фонт

а а а

Во изминатиот четврт век, "Škoda Fabia" одигра незаменлива улога во историјата на марката, како и во сегментот на мали автомобили.

Првата генерација дебитираше на 14 септември 1999 година на Саемот за автомобили во Франкфурт, брзо освојувајќи ги клиентите со својата напредна технологија.

Следните три генерации беа изградени на овие темели, со речиси пет милиони продадени единици до денес.

"Fabia" остави траен белег и во мотоспортот, влегувајќи на сцената во 2003 година со "Škoda Fabia WRC".

Кога новата "Škoda Fabia" го зазеде централното место на Саемот за автомобили во Франкфурт во вторник на 14 септември 1999 година, тоа го означи новиот влез на марката во сегментот на малите градски автомобили.

Дури и по четвртина век, ова наследство живее во четвртата генерација на "Fabia", која продолжува да ужива популарност.

Идејата на "Škoda" живее можеби најмногу во "Fabia", бидејќи овој автомобил сè уште има основни вредности како што се просторност, агилност и одлична вредност за парите.

Škoda Fabia I (1999-2008)

Дебитираше како хечбек со 5 врати, долг 3.960 mm и позициониран како наследник на "Škoda Felicia".

Помалку од една година по лансирањето, следеше караван верзија, а во 2001 година седанот влезе во производство.

Дизајнот на првата генерација на "Fabia" беше креиран од тим од дваесет дизајнери, предводени од тогашниот шеф на дизајн на "Škoda", Дирк ван Бракел.

Првата генерација на "Fabia" беше изградена на напредната механичка платформа за мали автомобили "PK24" и нудеше широк опсег на погонски единици.

Во март 2003 година, варијантата "RS" дебитираше со моќен турбодизел мотор 1.9 TDI од 130 коњски сили.


"Skoda Fabia II" (2007-2014)

Во март 2007 година, на салонот за автомобили во Женева беше премиерно претставена втората генерација на "Fabia".

Врз основа на истата платформа како првата генерација, новата "Fabia" беше малку подолга (+22 mm) и повисока (+47 mm).

Во септември 2007 година, беше претставена практична караванска верзија, а во 2009 година, верзиите "Scout" и "RS" со 1.4 TSI бензински турбо мотор (177 коњски сили) се приклучија на гамата.


"Skoda Fabia III" (2014-2022)

Третата генерација на "Skoda Fabia" беше претставена на саемот за автомобили во Париз во октомври 2014 година.

Технолошки ја користеше модерната механичка основа на "PK26", додека дизајнот доби поостри и подинамични линии. Автомобилот беше 90 mm поширок и 30 mm понизок од неговиот претходник.

Значајни подобрувања се направени и во безбедносните и комфорните функции. За прв пат, "Škoda Fabia" е опремена со систем "Front Assist", адаптивна контрола на патувањето и систем за следење на заморот на возачот.

"Фејслифтот" од 2018 година дополнително ги прошири карактеристиките на моделот, воведувајќи LED фарови, следење на мртвата точка и влез без клуч.


"Skoda Fabia IV" (2021-сега)

Последната генерација на "Skoda Fabia" беше претставена во пролетта 2021 година како хечбек со 5 врати, изграден на платформата "MQB A0".

Дизајнот е дело на тим предводен од шефот за дизајн на "Skoda", Оливер Стефани.

Четвртата генерација надминува 4,1 метар во должина, а багажникот е зголемен на 380 литри, 50 литри повеќе од претходната генерација.

Возилото е опремено со најсовремени функции како што се Travel Assist 2.0, автоматско паркирање, помош во лента, препознавање сообраќајни знаци, странична помош за менување ленти и предна помош со предвидлива заштита за пешаци и велосипедисти.




Спонзорирани линкови

Маркетинг