Тајната за црната ролка на Стив Џобс: Милијардерот едноставно решил да носи иста облека секој ден, причината е генијална

Точка

04/09/2024

13:00

7.743

Големина на фонт

а а а

Во раните 90-ти, Стив Џобс од ден на ден носеше иста облека, црна ролка, сини класични фармерки Levi's и патики, главно New Balance, што беше сосема невообичаено за некој кој е најважната личност во светот на технологијата и извршен директор на една мега-позната компанија.

Стив Џобс, кој пред тоа не беше познат по својот начин на облекување, одеднаш доби препознатлив стил и набрзо стана „стилска икона“.

Познато е дека сака да ја носи својата лежерна и удобна „униформа“ бидејќи тоа му помагало да се концентрира. Поточно, таа, му даваше чувство на сигурност кое оди со облека што не го одвлекуваше вниманието, па комбинацијата класични фармерки Levi's и црна ролка беше совршена.

Идејата за униформите настанала за време на патувањето во Јапонија, земја на која отсекогаш и се восхитувал. Забележал дека вработените носат иста облека секој ден, униформа дизајнирана од јапонскиот дизајнер Исеи Мијаке и веднаш му се допаднала идејата да ги поврзе вработените со компанијата преку облека.

Освен корпоративното чувство за заедница, многу големи јапонски компании им обезбедија облека на своите работници по Втората светска војна, па традицијата на колективен идентитет веќе имаше одреден континуитет.


Фасциниран од јапонскиот пример, Џобс нарачал униформи од Исеј Мијаке за неговата компанија Епл, но по враќањето во САД не наишол на одобрување од неговиот тим, па го зел концептот на униформи за себе. Сите нарачани црни ролки отидоа кај него.

Исеј Мијаке е креатор кој во текот на својата кариера многу експериментирал со формите и технологијата, од експерименти до создавање парче ткаенина со едно континуирано праменче конец, до подоцнежните сложени оригами набори кои се расплетуваа и создаваа меки тридимензионални скулптури кои го обликуваа и се движеа со телото.

Но, и покрај одредена авангарда, она што ја прави уникатна облеката на Мијаке е тоа што е замислена не само како визуелно пријатна и впечатлива, туку и како решение за секојдневните потреби.

Така дојдовме до црната ролна, која за Мијаке беше малку неинтересна и можеби најбаналната облека со која се занимавал во кариерата, но сепак отсликува некои од неговите основи и модни принципи и повеќе служеше како еден вид споредна врата, преку која секој кој не е заинтересиран за модата може да влезе во неговиот моден универзум. Стив Џобс го направи токму тоа.


„Го замолив Исеј да ми направи неколку од неговите црни ролки, кои ги сакав, па тој ми направи околу стотина. Тоа е се што носам. Имам доволно за цел живот“.

Скејтбордот остана визуелен симбол на Стив Џобс. Технолошкиот пионер ги носеше црните ролки на Мијаке речиси како втора кожа, создавајќи траен личен имиџ преку едноставна облека. По смртта на Џобс во 2011 година, Мијаке го повлече оригиналниот дизајн на ролки од пазарот, но пред неколку години лансираше нова верзија како спомен на својот стар пријател.




Спонзорирани линкови

Маркетинг