Денот по Божиќ е најголемиот комерцијален феномен во фудбалот! Угостителите заработуваат милиони фунти

Точка

24/12/2024

17:44

670

Големина на фонт

а а а

Бидејќи Премиер лигата е еден од најважните комерцијални не само фудбалски, туку и спортски производи во светот, не е изненадување што со финансискиот и комерцијалниот раст на лигата, паралелно растеше и "Boxing Day" Деј.

Предноста на Премиер лигата во однос на многу други светски лиги во овој контекст е фактот што Премиер лигата е една од ретките во светот која дури има натпревари на распоред за време на празничната сезона. А немањето „конкуренција“ носи и огромно зголемување на интересот.

Денот по Божиќ, популарниот "Boxing Day", е најважниот ден во сезоната во Англија за љубителите на првокласниот англиски клупски фудбал. Иако првичната причина поради која "Boxing Day" го доби своето име немаше никаква врска со фудбалот, иако е официјален празник во Обединетото Кралство, денес терминот во најголем контекст е прецизно поврзан со најважната споредна работа во светот. Името доаѓа од времето кога богатите подготвувале подароци и ги давале на сиромашните, а првиот запис за тоа е присутен во дневникот на англискиот писател и политичар Семјуел Пепис, од 19 декември 1663 година. "Boxing Day" традиционално бил слободен ден и ден кога слугите добивале посебна божиќна кутија од своите господари. Слугите, исто така, оделе дома на "Boxing Day" за да им дадат на своите семејства божиќни кутии. Црквите исто така одиграа улога во создавањето на „Boxing day“. Во текот на годината, парите ќе се земаат од членовите на црквата во форма на колекција и ќе се дистрибуираат на Божиќ. Собраните пари биле складирани во кутија што луѓето од црквата ја отвориле на Божиќ.


Празник од 1871 година.

Парите потоа им биле поделени на сиромашните следниот ден – "Boxing Day". За официјален празник е прогласен во 1871 година. Се разбира, овие кутии не се толку популарни денес, но "Boxing Day" навистина е. Всушност, во денешно време подарувањето кутии стана традиција во пресрет на Божиќ, додека "Boxing Day" стана синоним пред сè за фудбал, а потоа и за шопинг.

Првиот степен на англиската фудбалска лига е основан во 1888 година, а од првата сезона се играше на ""Boxing Day". Таа сезона Дерби Каунти играше против Болтон Вондерерс, а Вест Бромвич Албион играше против Престон Норт Енд. Сепак, првиот официјален натпревар во историјата на фудбалот одигран на тој ден датира од 1860 година, кога некои од најстарите клубови во историјата на овој спорт, Шефилд и Халам играа во Англија. Од друга страна, прволигашките клубови почнаа да играат редовно на "Boxing Day" по Првата светска војна, но потоа натпреварите се играа и на Божиќ и на ден по Божиќ. Од 1957 година во фудбалот Божиќ е окарактеризиран како слободен ден за семејствата, па сите натпревари од тоа коло биле преместени во "Boxing Day".


Бидејќи Премиер лигата е еден од најважните комерцијални не само фудбалски, туку и спортски производи во светот, не е изненадување што со финансискиот и комерцијалниот раст на лигата, паралелно растеше и "Boxing Day". Предноста на Премиер лигата во однос на многу други светски лиги во овој контекст е фактот што Премиер лигата е една од ретките во светот која дури има натпревари на распоред за време на празничната сезона. А немањето „конкуренција“ носи и огромно зголемување на интересот.

Ќе проучиме неколку сегменти, а први се продадените влезници. Билетите за натпреварите на „"Boxing Day" често се распродадени, а достапните податоци покажуваат дека просечната гледаност во останатите кола од Премиер лигата е 38.000, додека на "Boxing Day" оваа бројка е 42.000. На крајот, ова резултира со зголемување на продажбата на билети меѓу 12 и 14 проценти. Многу влијателен сегмент е и продажбата на производи со логото на клубот. Под влијание на шопинг трендовите за време на празничниот период, навивачите внатре на стадионите на "Boxing Day" трошат 25% повеќе пари на маици, шалови, јакни и сите други производи со клупски брендови.


Како што веќе напомнавме, многу е важен фактот што повеќето од другите лиги не се емитуваат во тој период, бидејќи се на зимски или празничен распуст, па гледаноста на телевизија автоматски се зголемува. Пред пет години, најмалку една минута од натпреварите на "Boxing Day" ги гледале неверојатни три милијарди гледачи ширум светот. Секако, расте и поради тоа што тој ден повеќето се во своите домови, дека луѓето не се на работа, а многумина ќе ги вклучат телевизорите за време на празничната дружба. Само на "Boxing Day", на пример, во 2019 година, Премиер лигата заработи 60 милиони евра од телевизиски права, речиси двојно повеќе отколку што заработи во кое било друго коло од сезоната 2019/2020. Се разбира, ова не е случај само во Велика Британија или Европа. "Boxing Day" стана фудбалски спектакл низ целиот свет и глобализацијата на фудбалските преноси во голема мера придонесе за овој раст. Голема е разликата и во цената на рекламите. За време на "Boxing Day", 20 отсто повеќе пари се трошат на реклами за време на полувремето, пред или по натпреварите, според истражувањето на "Forbes", отколку што е вообичаено во Премиер лигата.

Локалната економија исто така процвета во голем обем. Покрај тоа што клубовите заработуваат луди суми од придружните содржини, а многу повеќе од очекуваното, истото се случува и со малите претприемачи кои работат на просторот околу стадионот. Пабовите, кафулињата, рестораните и транспортните услуги доживуваат значително поголем сообраќај. Конечниот биланс вели дека тој ден во кругот од десет стадиони на кои се одржуваат натпревари на "Boxing Day", тој ден заработуваат меѓу 20 и 30 милиони фунти повеќе од вообичаено.


Традиција на следење и трошење

Во основа, растот од година во година значи дека бизнис потенцијалот на "Boxing Day" нема воопшто да се намалува, а бидејќи Премиер лигата станува се подоминантна во споредба со шпанската Ла Лига, италијанската Серија А, германската Бундеслига и сите останати најсилни светски лиги, нема сомнеж дека оваа лига еден ден ќе го достигне нивото дури и на светски фудбалски првенства по сите можни метрики. Британците едноставно ја претпочитаат оваа традиција на одење, трошење или гледање дома на овој специфичен фудбалски ден.