Сè е скапо, сè повеќе Германци ги одбегнуваат рестораните и брендираните производи

Точка

16/10/2024

18:47

1.058

Големина на фонт

а а а

Кризата е сеприсутна, а многу Германци ги намалуваат трошоците: повеќе од една третина сега купуваат само неопходни работи, избегнувајќи ресторани, стриминг и спортски сали. Економското закрепнување не е на повидок, пишува Дојче веле.

Потрошувачите (како што ги нарекува економијата луѓето кои купуваат стоки или плаќаат за услуги) се приспособуваат на економската ситуација – а ситуацијата во Германија е мрачна. Според актуелното истражување на компанијата EY, повеќе од една третина од Германците (37 проценти) изјавуваат дека сега ги купуваат само најосновните работи.


Дополнително, Германците се песимисти кога станува збор за нивната животна состојба во наредниот период, но и воопшто кога станува збор за економската состојба во земјата. Во овој поглед, „најлоши“ во светот се Јапонците, кои прават исклучок во споредба со другите азиски земји. А во Европа Французите и Италијанците се попесимисти од Германците, пренесува „Дојче Веле“.

Ова се дел од резултатите на најновиот „EY Future Consumer Index“ – глобално истражување во кое беа анкетирани повеќе од 23.000 потрошувачи. Во Германија во истражувањето учествувале 1.000 луѓе. „EY“ е кратенка за „Ernst & Young“, една од четирите главни консултантски компании во светот во областа на сметководството и оданочувањето со 395.000 вработени, од кои повеќе од 11.100 се во Германија.

Германците ги загрижуваат трошоците за електрична енергија, храна и останатите основни давачки

Според истражувањето, голем дел од населението во Германија е загрижено за високите или зголемените трошоци за енергија (86 проценти), трошоците за храна и покуќнина (84 проценти), како и трошоците за бензин и други горива (69 проценти).

Интересно е што 40 отсто од граѓаните од брендираните производи се префрлиле на поевтини, кои маркетите и аптеките најчесто ги нудат под свое име, поради финансиската состојба.


Поради кризата, потрошувачите во Германија сакаат да ги намалат трошоците за достава на намирници (49 отсто) и готови оброци (48 отсто), членарина во теретана (43 отсто) и трошоци за посета на ресторани, театри и кина (40 отсто). А кога станува збор за услугите за стриминг, 34 проценти планираат да заштедат. Само за свежата храна повеќе луѓе во Германија планираат да потрошат повеќе пари (29 проценти) отколку да заштедат (10 проценти), пишува „EY“ на својата веб-страница.

Туристичката индустрија засега не мора да се грижи

Што се однесува до патувањето, се чини дека Германците се откажуваат од него дури на крајот. Иако инфлацијата и економската стагнација ја погодуваат Германија, германската туристичка индустрија забележа раст во текот на летото.


Според податоците на Германската туристичка асоцијација („DRV“), до крајот на август приходите биле за десет отсто повисоки отколку во летото 2023 година. Дали така ќе остане, се разбира, неизвесно е. „Но, не смееме да бидеме наивни“, предупреди директорот на „DRV“, Норберт Фибиг. „Доколку се задржат негативните економски движења, овој развој нема да го заобиколи ниту туристичкиот сектор“, вели тој.

Германците се претежно песимисти

Генерално, Германците се песимисти за иднината, според „EY“. Само 26 отсто сметаат дека нивната животна состојба ќе се подобри во следните три години. За разлика од нив, 74 отсто веруваат дека ситуацијата ќе се влоши (36 отсто) или ќе остане иста.

Се покажа дека Германците се особено песимисти кога се прави меѓународна споредба. На глобално ниво, 40 отсто од испитаниците очекуваат подобрување на нивната животна ситуација, додека 28 отсто сметаат дека ќе се влоши.


Истражувањето исто така покажува дека Европејците се значително попесимисти од луѓето во Азија (со исклучок на Јапонија) и Северна Америка.

Мнозинството од испитаниците во Индија (79 отсто), Саудиска Арабија (71 отсто) и Кина (67 отсто) веруваат во подобрување на нивната животна ситуација, додека во САД секој втор испитаник е оптимист (50 отсто).

Спротивно на тоа, оптимизмот е значително помал во Италија (23 проценти), Франција (15 проценти), а најмал во Јапонија (14 проценти).

„Европа се наоѓа во економски тежок период и луѓето јасно го чувствуваат тоа – и професионално и во нивниот приватен живот. Посебен проблем во моментов е што нема решенија или подобрувања на повидок, а многумина во Германија, како и кај нашите соседи, се незадоволни од политичките одговори на овие предизвици“, вели Мајкл Ренц, шеф на одделот за стока за широка потрошувачка и малопродажба во „EY“ Германија.

Во Европа, песимизам – во Азија, оптимизам

Германија значително заостанува зад меѓународниот просек кога е во прашање економската состојба во земјата: само 31 отсто од испитаниците сметаат дека германската економија ќе закрепне во следните 12 месеци, додека 36 отсто го веруваат спротивното.

Подобрувањето не е на повидок дури и кога се земаат предвид официјалните податоци. Оваа недела, германската влада ја намали својата економска прогноза за 2024 година, предвидувајќи рецесија – втора година по ред.


Сепак, тоа не е случај насекаде: на глобално ниво, 40 отсто од луѓето очекуваат закрепнување на економијата на нивната земја, во споредба со 29 отсто кои веруваат во спротивното.

Во Индија 80 отсто очекуваат економски пораст, во Кина (73 отсто) и Саудиска Арабија (67 отсто), мнозинството од испитаниците се позитивни, а во САД 44 отсто од испитаниците покажуваат поголем оптимизам отколку во Германија.

Сепак, Германците не се најголемите песимисти во светот или во Европа. Во Италија (22 отсто), Франција (20 отсто) и Јапонија (само 12 отсто), луѓето веруваат во економското закрепнување на својата земја.



Спонзорирани линкови

Маркетинг