СССР сакаше да ја покори Европа со својот автомобил! Резултатот беше тешко фијаско

Точка

10/03/2025

13:41

3.303

Големина на фонт

а а а

Во текот на 1980-тите, Советскиот Сојуз сонуваше за место на глобалниот автомобилски пазар. Лада, позната по своите едноставни и издржливи модели како 2101 (базиран на Fiat 124), веќе го имаше освоено Источниот блок и делови од Западот. Но, овие автомобили користеа застарена технологија од 1960-тите и не можеа да се носат со модерните западни конкуренти.

На Лада ѝ беше потребен нов адут, па така се роди Лада Самара.

Роден е модерниот советски автомобил

Лада Самара (ВАЗ-2108) беше претставена кон крајот на 1984 година како првиот советски автомобил со погон на предните тркала и попречно поставен мотор. За разлика од старите модели со погон на задните тркала, Самара донесе свеж, аглест дизајн со аеродинамични линии.

Целта? Да се натпреварува со европските компактни автомобили како "VW Golf", "Ford Escort" и "Peugeot 205".

Советите дури ја ангажираа "Porsche" за консултации – германските инженери помогнаа во подобрување на аеродинамиката и намалување на бучавата, иако моторот остана советски дизајн.


Авантура на Запад

Од 1987 година, Самара започна со освојување на западните пазари, вклучувајќи ги Велика Британија, Франција, Германија и други. Нејзината најголема предност беше цената – чинеше двојно помалку од сличните европски автомобили.

Сепак, и покрај ниската цена, успехот не се случи.


Зошто Самара пропадна?

Иако Самара ветуваше многу, нејзиниот неуспех на Запад беше резултат на неколку клучни проблеми:

- Лош квалитет на изработка – Купувачите често се жалеа на непрецизни менувачи, бучни мотори и неудобни седишта, додека честите дефекти дополнително го влошуваа корисничкото искуство.

- Брзо ’рѓосување – Само неколку години по купувањето, многу примероци покажуваа знаци на корозија, а финишот на каросеријата беше далеку под стандардите што ги очекуваа западните возачи.

- Слаба возна динамика – И покрај спортскиот изглед, управувачот беше непрецизен, суспензијата прегруба, а искуството во возење неугодно.

- Застарена технологија – Моторите беа неефикасни и бучни, а безбедносните стандарди не ги исполнуваа европските норми.

- Лош имиџ – Лада веќе имаше репутација на евтин, но неквалитетен бренд, што ѝ го отежна пробивот на пазарот меѓу купувачите кои бараа сигурност и престиж.


Култен статус, и покрај сè

Иако не успеа на Запад, Самара стана хит во СССР и Источна Европа. Беше достапна, лесна за поправка и нудеше чувство на новитет.

Љубителите на рели трките ја обожаваа поради нејзината едноставност и робустност, а и денес има свои фанови меѓу колекционерите.