Како изгледал мотоцикл пред 125 години: "Laurin & Klement" од крајот на 19 век

Точка

25/11/2024

10:21

5.497

Големина на фонт

а а а

Пред 125 години, на 18 ноември 1899 година, на тест возење во Прага биле прикажани мотоциклите "Laurin & Klement Slavia" од типот А и типот Б. По тој повод "Škoda" објави интересна приказна.

Нешто помалку од четири години по основањето, производителот на велосипеди од Млада Болеслав ги претстави овие модерни, технички префинети мотоцикли, кои значително ја збогатија палетата на производи.

Поставувањето на моторот во рамката наместо над предното тркало го спушти центарот на гравитација, што го подобри управувањето и ги заштити компонентите на моторот. Други карактеристики вклучуваат иновативно електрично палење и внатрешен дизајниран карбуратор.

Комерцијалните и спортските успеси со мотоцикли го отворија патот за првиот автомобил од марката Млада Болеслав, "L&K Voiturette A", во 1905 година.


Храбар почеток

Механичарот Вацлав Лаурин и продавачот на книги Вацлав Клемент ја основале работилницата за велосипеди „Славија“ во Млада Болеслав непосредно пред Божиќ во 1895 година.

Успехот на нивните модерни, висококвалитетни производи им овозможил да се префрлат на поефикасно фабричко производство, што го забрза проширувањето на нивниот асортиман.

Во есента 1898 година, Вацлав Клемент го фрли погледот на растечкиот сегмент на мотоцикли. До пролетта 1899 година, "L&K" им понуди на сопствениците на велосипеди помошен бензински мотор и набрзо стана јасно дека иднината лежи во целосно развиените мотоцикли – а "Laurin & Klement" се посветија на нивниот развој.


Уникатни технички решенија

Интуитивниот техничар Вацлав Лаурин го отфрли преовладувачкиот концепт за поставување на бензински мотор директно над погонското предно тркало за неговиот мотоцикл бидејќи не ги задоволува неговите стандарди за управување и доверливост. Тие проблеми ги решил така што го ставил моторот во рамката, поблиску до центарот на мотоциклот.

Ова не само што ја подобри дистрибуцијата на тежината, туку ги заштити и моторот со еден цилиндар, резервоарот за гориво со испарување на карбураторот и системот за палење од механички оштетувања со структурата на тубуларната рамка. Овој дизајн подоцна стана светски стандард. Дополнително, Лаурин ја замени претходно користената цевка загреана со надворешен пламен со свој електромагнетен систем за палење.

Во сабота на 18 ноември 1899 година, првите два едноцилиндрични мотоцикли "L&K Slavia" беа официјално претставени на велосипедската патека Прага-Бубини: Тип А со мотор од 184 кубика кој произведува 1,25 коњски сили (0,9 kW), со цена од 460 гулдени и помоќниот Тип Б со 240 кубика и 1,75 коњски сили (1,3 kW) за 500 гулдени.

Задното тркало го управуваше кожен појас, а брзините достигнуваа 30 km/h и 40 km/h. Новите модели постигнаа голем успех на странските пазари, вклучувајќи ги Велика Британија и Германија. Мотоциклите добија толку силна репутација што од 1904 година моделите на Славија со еден и два цилиндри се произведуваа под лиценца во Дрезден под името „Германија“.

Истата година, "L&K" го претстави "Type CCCC", еден од првите мотоцикли со четири цилиндри во светот. Оваа серија достигнувања кулминираше со победа на неофицијалното Светско првенство во мотоцикли во Дурдан во Париз (1905).


Префрлување на автомобили

Во екот на нивната ера на мотоциклизам, Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент веќе го планираа развојот на автомобилот. Во април 1905 година, во Прага беше откриен нов еднолитарски двоцилиндричен мотор, кој дебитираше под предната хауба на првиот автомобил на "L&K", "Voiturette A", подоцна истата есен.

Производството на мотоцикли во Млада Болеслав престанало во 1910 година, а се проценува дека биле произведени од 3500 до 4500 примероци. Моделите како што се "1902 Type B", "1904 Type L" и двоцилиндричен мотоцикл "CCD" од 1906 година се изложени во музејот на "Škoda" во Млада Болеслав.

Во 1907 година, компанијата го претстави луксузниот отворен "L&K FF" – првиот мотор со осум цилиндри во Централна Европа. Отприлика во исто време, во соработка со електротехничкиот пионер Франтишек Кржижик, тие развија хибридно возило базирано на четирицилиндричниот "Laurin & Klement E", опремено со два електрични мотори со директна струја.

Импресивната 125-годишна традиција на развој и производство на мотори во Млада Болеслав, која започна со моделите на мотоцикли Тип А и Тип Б во 1899 година, продолжува до ден-денес.