Секој корисник на Фејсбук има право на 100 евра компензација: Пресуда од Федералниот суд на Германија

Точка

22/11/2024

11:15

1.016

Големина на фонт

а а а

Федералниот суд на правдата (BGH) во Германија донесе значајна пресуда според која германските корисници на Фејсбук чии податоци биле компромитирани имаат право на компензација од 100 евра.

Краток преглед на случајот

Во 2021 година, на интернет се појави база со податоци од над 500 милиони корисници на Фејсбук, украдени во 2019 година преку ранливост во системот. Во базата имаше информации за 533 милиони корисници од целиот свет.


Причината за тужбата

Германските корисници тужеле дека Фејсбук не применил соодветни безбедносни мерки, дозволувајќи губење на личните податоци. Првично, тие бараа 1.000 евра, но судот пресуди дека 100 евра се соодветен износ, бидејќи не постојат докази за финансиски или значајни психолошки штети.

Зошто 100 евра?

Според судот, компромитирањето на личните податоци, иако без конкретна злоупотреба, претставува повреда на Општата регулатива за заштита на податоците (GDPR). Судот истакна дека дури и „краткотрајната загуба на контрола врз личните податоци“ е основа за нематеријална штета.


Дали ова се однесува само на Германија?

Не. Пресудата е во согласност со GDPR и важи за сите земји-членки на ЕУ. Секој жител на ЕУ кој бил погоден од истекувањето на податоци може да поднесе барање за компензација.

Што велат претставниците на Фејсбук?

Фејсбук тврди дека системите не биле хакирани и дека податоците не биле компромитирани, туку биле извлечени преку „стружење“ на јавни профили. Компанијата потсети дека истекувањето веќе резултирало со казна од 265 милиони евра од ирските регулатори и дека од тогаш презела мерки за заштита на податоците.


Клучни информации за корисниците

• Краен рок: Германските корисници имаат време да поднесат барања до крајот на годината.

• Понатамошни постапки: Пониските судови ќе го одредат точниот износ и дополнителни барања.

Иако пресудата не обезбедува значителни износи, таа го потврдува правото на корисниците на заштита на нивните податоци. Овој случај е потсетник за важноста на приватноста и обврските на компаниите да ги заштитат личните информации на корисниците.




Спонзорирани линкови

Маркетинг