Автомобилската индустрија има проблем со строгите правила на Европската унија во однос на емисиите на јаглерод. Што точно бараат од ЕУ во овој поглед?
Германија и Италија се приклучија на повикот на европската автомобилска индустрија до Европската унија да ги олесни целите за намалување на јаглеродот за автомобилите и да ја разгледа забраната за продажба на автомобили со мотори со внатрешно согорување од 2035 година.
Италијанскиот министер за индустрија Адолфо Урсо рече дека неговата земја, заедно со Германија, работи на поддршка на другите земји во апелот за релаксирање на стандардите за емисија на јаглерод за автомобилите.
Како што јави порталот Еуроњуз, тие ќе побараат преглед на најавата на ЕУ дека до 2035 година ќе ја забранат продажбата на автомобили со бензински и дизел мотори.
Урсо ги повтори неодамнешните предупредувања од производителите на автомобили, предвидувајќи дека европската автомобилска индустрија ќе „колабира“ и дека „десетици илјади“ работни места ќе бидат укинати доколку ЕУ не го промени својот став, пишува Seebiz.
Предупредувањата на Урсо доаѓаат три месеци откако италијанската премиерка Џорџа Мелони ја нарече забраната за продажба на автомобили со мотори со внатрешно согорување „идеолошко лудило“.
Пред неколку дена Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) јавно повика на одложување на примената на построги ограничувања за емисија на штетни гасови по објавувањето на податоците за падот на продажбата на електрични автомобили.
Влијателната групација со седиште во Брисел, која ги вклучува БМВ, Форд, Рено, Фолксваген и Волво, на 19 август предупреди дека регистрациите на нови автомобили паднале под 644.000 во август, што е пад од повеќе од 18 отсто во споредба со истиот месец во 2023 година.
Најголем пропорционален пад е забележан кај електричните автомобили, чиј удел на пазарот падна за речиси една третина од минатогодишните 21 процент.
„Ни недостасуваат клучните услови за да го постигнеме потребниот моментум во производството на возила со нулта емисија: инфраструктура за полнење, вклучувајќи водород, конкурентна производствена средина, прифатлива зелена енергија, купување и даночни стимулации, како и сигурно снабдување со суровини, водород. и батерии“, напиша ACEA. -i.
Во моментов, производителите на автомобили мора да се погрижат емисиите на сите автомобили што ги продаваат во дадена година да не надминуваат просечни 115,1 грама на километар, а оваа граница следната година ќе биде заострена на 93,6 грама. Таа бројка ќе биде сè потешко остварлива со падот на продажбата на електрични возила од една страна и доминацијата на поголемите SUV модели.
Соочена со заканата од казни од повеќе милијарди евра следната година, ACEA ја повика ЕУ да спроведе „итни мерки за помош“, но според Euronews, Европската комисија смета дека самата индустрија е барем делумно виновна за ситуацијата.
„Ние имаме уште 15 месеци продажба на автомобили пред нас и индустријата има време да ги постигне своите цели. Исто така вреди да се запамети дека целта за 2025 година беше договорена во 2019 година и ги дизајниравме овие политики за да и дадеме време на индустријата да се приспособи“, изјави портпаролот на Европската комисија.
Според Матевж Франгеж, државен функционер во Министерството за економија, Словенија ги следи случувањата во европската автомобилска индустрија. Во пресрет на министерската седница во Брисел, тој посочи дека треба да се направат напори за зајакнување на позицијата на Словенија во автомобилската индустрија, во комуникација со различни актери.
Како што рече по пристигнувањето на министерскиот состанок, европската автомобилска индустрија ќе се соочи со структурни проблеми поради доаѓањето на новите технологии и новата конкуренција.
„Ние ја следиме состојбата и на макро ниво, односно на ниво на нашите клучни пазари и на микро ниво, односно на ниво на клучни клиенти на словенечката автомобилска индустрија“, рече тој.
Тој објасни дека државата веќе поддржала две стратешки иницијативи насочени кон преминување на електрична мобилност. Првата е мисијата GREMO (GREen MObility) воспоставена од словенечката автомобилска индустрија како заложба за зелена и дигитална трансформација до 2030 година. Втората е стратешката намера потпишана во јули со групацијата Рено за производство на нова генерација на електричното твинго. Со ова, според државниот функционер, Словенија сака да ја подобри својата позиција како производител на автомобили на онаа на производител на електрични возила.