Вториот по ред HR. Weekend ги воодушеви најголемите регионални експерти за човечки потенцијали, AI Weekend ги обедини претставниците на регионалната и светска технолошка сцена

Точка

25/09/2024

15:10

346

Големина на фонт

а а а

Ровињ повторно беше домаќин на второто издание на HR.Weekend, одржан во склоп на Weekend.17. Водечките експерти од областа на човечките ресурси, психологијата и деловниот свет се собраа за да разговараат на клучни теми кои ги обликуваат современите работни опкружувања.

На предавањето под покровителство на Algebra Деловната школа со наслов: „Making The Good Life a More Central Part of Work (and Beyond): Lessons from the Longest Study of Happiness“ е поставено едно од најважните прашања: дали постои универзален рецепт за среќа? Клиничкиот психолог д-р. Марк Шулц ги претстави резултатите од најдолгото лонгитудинално истражување за среќа во светот, кое започна на Харвард во 1938 година. Клучниот резултат на тоа истражување бил дека токму квалитетните односи - пријателствата, љубовните врски, семејството и на крајот односите со деловните колеги - се клучни за значаен и исполнет живот. Истражувањето исто така докажало дека учесниците кои имале блиски и квалитетни односи побрзо закрепнувале од физичките повреди и имале подобра ментална стабилност, додека осаменоста била поврзана со поголеми здравствени проблеми и зголемена стапка на отсуство од работа.


Зборувајќи за инклузијата и припадноста, потпретседателката за работна култура и иницијатива за разновидност на CBS Sports, Ндиди Масај, во дискусија 1 на 1 со Мирта Паџан Ли, насловена како „DEI in US Sports Media“, под покровителство на „SD Worx“, истакна дека чувството на припадност придонесува за подобар ангажман на вработените, мотивација, продуктивност, тоа е она во што „секогаш можеме да бидеме подобри“. Нејзините главни цели вклучуваат градење поразновидна работна сила, со поголема разновидност на високите нивоа што вклучува луѓе од различни националности, повеќе жени од сите раси, повеќе лица со попреченост и LGBTQ+ вработени. Откако ја презела работата, таа била на своевидна турнеја, со цел да поттикне искрени разговори за пристрасност, привилегии и припадност. „Во спортот важно е и навивачите, играчите, менаџерите и целата заедница да чувствуваат припадност. Припадноста е повеќе од HR и социјално одговорно делување“, нагласи таа. А за разлика од припадноста, која не може потешко да се измери бидејќи се темели и на личен впечаток, инклузијата може јасно да се прочита. Колку жени се занимаваат со спорт, колку спонзори има секој спорт, дали некој спорт е резервиран само за избрани - само за богатите или само за белците - статистиката е јасна.


Меѓу вработените секогаш актуелни теми: home-work balance и транспарентност на платите

Mplus и Manpower Croatia, сестрински компании во рамките на групацијата BOSQAR INVEST, ни открија каква е иднината на работата и како организациите се прилагодуваат на новите модели и кои се одговорите на новата реалност и како вработените и организациите се справуваат со неа. Истражувањето спроведено на примерок од 10.770 испитаници и над 15 различни индустрии потврди дека претпочитан работен модел на испитаниците е хибридниот модел, на второ меесто е флуидниот и најпосле работата од канцеларија. Друга интересна информација од овој панел е дека 63 отсто од испитаниците претпочитаат помали финансиски услови, доколку тоа е услов за поголема флуидност во работата. Томе Бариќ, директор за човечки ресурси на INA Grupa и Ана Вишковиќ, менаџер за развој на човечки ресурси, споделија што мислат големите компании како Span и Ina Grupa за флексибилноста на работните модели. И тие се согласија дека ја поддржуваат флексибилноста, која не мора да биде само работа на далечина, туку важно е работата да се заврши на крајот од денот и вработените да останат продуктивни.


Една од најконтроверзните теми беше транспарентноста на платите. На почетокот на панелот „Imagine all the people... Know your salary“, публиката преку интерактивно гласање откри дека 57% ја поддржува идејата за транспарентни плати, иако само 9% од компаниите ја практикуваат. Андреа Јурчевиќ од Aircash истакна дека транспарентноста е клучна за создавање доверба во компанијата, но Марио Комљеновиќ од Pliva истакна дека менаџерите најмногу ќе имаат корист од транспарентните системи, бидејќи „тешките одлуки ќе ги пренесат на системот“.


Кога жештината не е само од работа

Менопаузата е природен биолошки процес, но прашање е дали општеството ја третира како дел од заедничката грижа или исклучиво како „женски проблем“? Клиничкиот психолог Бранка Бартолиќ, неврологот Горан Ивкиќ и водителката на HR во Hattrick PSK Петра Грубишиќ разговараа на панелот „Задоволство на вработените од перименопауза до постменопауза“, кои нагласија дека хормоналната нерамнотежа преку перименопауза и менопауза влијае на многу жени, особено оние кои се уште се активни на пазарот на трудот. Ивкиќ со хумор ги објасни разликите помеѓу фазите на менопаузата, додека Бартолиќ ја нагласи важноста од едукација на работодавците и колегите за симптомите што ги доживуваат жените, како што се топлотни бранови, мигрена, анксиозност и депресија. Панелистите се согласија дека е од клучно значење да се прилагодат работните услови и да се понуди поддршка за жените да можат да работат на начин кој е удобен и здрав за нив.


HR како клучен стратешки партнер

Еден од најдинамичните панели беше „Што навистина сака менаџментот од неговиот оддел за човечки ресурси?“, каде темата за партнерство помеѓу човечки ресурси и менаџмент доминираше во дискусијата. Анита Летица од Philip Morris Zagreb истакна дека HR не само што треба да има место „на масата“, туку мора да биде клучен стратешки партнер. „HR мора да предвиди што ќе се случи и да биде подготвен за непредвидливото“, коментира Хрвоје Јосип Бален од Algebra. Томислав Цар од Productive ја истакна важноста од баланс помеѓу поддршката на вработените и објективната проценка на деловните потреби. „HR не смее да биде синдикат, но ни премногу наклонет кон менаџментот – балансот е клучен“.


Како да се дефинира кои сме како организација? Експертите Милена Доленц, Слаѓана Миленковиќ и Ана Зрински Смољо разговараа на панелот „Корпоративен идентитет – (само) откривање и прифаќање“ посветен на корпоративниот идентитет. Клучот на дискусијата беше како лидерите играат клучна улога во обликувањето на идентитетот на компанијата, но и колку е важно да се вклучат сите вработени во тој процес. Панелистите истакнаа дека корпоративниот идентитет мора да ги одразува основните вредности на компанијата, а клучни фактори за успешно обликување на идентитетот се автентичноста, соработката меѓу секторите и транспарентната комуникација.


Колку вештачката интелигенција го менува начинот на работа?

Вештачката интелигенција драстично го менува начинот на кој работиме, а Наташа Бишќан Филиповиќ од Boston Consulting Group се осврна на овие промени на панелот „Making Work Work in the Age of AI“. Интересен момент беше кога таа го истакна фактот дека 39% од луѓето во регионот користат алатки за вештачка интелигенција како ChatGPT на дневна основа, додека само 5% од вработените се плашат дека вештачката интелигенција ќе ги замени. „Во земјите од ЕУ вработените се порелаксирани, но можеби затоа помалку вложуваат во учењето за нови алатки“, коментира Бишќан Филиповиќ. Сепак, таа посочи и дека се менуваат приоритетите - се повеќе вработени бараат баланс меѓу работата и приватниот живот. „Burnout“ беше исто така тема на дискусија, со акцент на тоа како пандемијата ги избриша границите помеѓу работата и приватниот живот, што доведе до почести појави на исцрпеност.

Второто издание на HR.Weekend заврши со инспиративни разговори и конкретни насоки кои водат до создавање подобри работни средини за сите. Со оглед на сето она што се слушна и научи, едно е сигурно - веќе едвај го чекаме третиот HR.Weekend следната година!

AI Weekend во Ровињ ги обедини претставниците на регионалната и светска tech сцена

Во Ровињ се одржа првиот AI Weekend во организација на Weekend Media Festival и CroAI, кој ја обедини регионалната и светската технолошка сцена за да разменат информации, знаења и да разговараат што ќе нѝ донесе вештачката интелигенција во иднина.

Еден од главните говорници Марк ван Рисвик, поранешен Chief Product Officer на Tinder, потпирајќи се на своето богато искуство во индустријата за игри и технолошки иновации, и во како во Glu Mobile така и во Electronic Arts, истражил како се развива AI пејзажот и постави клучно прашање: „Дали денешниот технолошки развој навистина им служи на човечките потреби?“. Тој ја истакна важноста од градење доверба кај потрошувачите, истакнувајќи дека 54% од корисниците на вештачка интелигенција немаат доверба во податоците што се користат за обука на системите за вештачка интелигенција, нагласувајќи ја потребата да им се даде на корисниците контрола врз нивните податоци и да разберат како тие податоци се користат.


Евана Ху, извршен директор на Omelas, зборуваше за важната тема за испреплетеноста на вештачката интелигенција и кибернетичката безбедност на предавањето спонзорирано од Амбасадата на САД со наслов "AI and cybersecurity: Expanding the digital battlefield", каде што ги истакна брзорастечките кибернетички напади, како што се "ransomware" и нападите на индустриските системи, посочувајќи дека вештачката интелигенција може да им помогне и на напаѓачите и на одбранбените сили. Таа нагласи дека е важно да се разбере дека вештачката интелигенција е само алатка која ни дава можност да се бориме против заканите, но посочи дека веќе не е прашање дали ќе бидеме нападнати, туку кога. „Сто проценти е сигурно дека ќе бидеме нападнати или случајно ќе бидеме компромитирани некаде во дигиталната средина. Заканите се променија. Површината на нападот се умножи и за поединци и за организации“, рече Ху и советуваше три работи што може да се користат за да се спречат повеќето напади, а тоа се VPN, енкрипција и менаџери за лозинки.


Тобијас Звингман, соосновач на Rapyd.ai, на предавањето „How to fail with AI and how to succeed“ поддржано од страна на Konrad-Adenauer-Stiftung, ги истакна честите грешки на организациите при воведувањето AI технологии, но и клучните елементи на успехот. Преку едноставен пример, кога ја прашуваме вештачката интелигенција за терминот „голема мачка“ и добиваме тигар, тој го спореди недостатокот на прецизност во користењето на вештачката интелигенција со погрешни очекувања. Нагласи и дека неуспехот е чест дел од иновациите, но дека е клучно да се учи од овие грешки за да се развијат успешни стратегии за долгорочна имплементација на вештачката интелигенција.


Од tech производи од Хрватска до трета најкористена AI апликација во светот

Како од мала земја да се донесе глобално силен технолошки производ беше предочено од Дамир Сабол, директор за Software Engineering во Google. Сабол сподели со публиката како дошол до идејата да ја создаде Photomath, апликација за решавање математички проблеми, денес преземена повеќе од 700 милиони пати , која ја продаде на Google и сега е трета најкористена апликација во светот. Идејата настанала во 2013 година додека тој решавал математички задачи со својот син, а технологијата Microblink му овозможила да го реши проблемот преку автоматско скенирање.


Што им носи вештачката интелигенција на спортот и fintech-от?

На овој панел "When do product companies bet on AI?", Иван Бешлиќ, CSO на Sofascore и Хрвоје Ќосиќ, извршен директор на Aircash, разговараа за улогата на вештачката интелигенција во спортот и fintech-от, нагласувајќи дека вештачката интелигенција помага да се подобри корисничкото искуство и да се оптимизираат процесите. Бешлиќ ја истакна важноста на стручноста при користење на алатки за вештачка интелигенција, додека Ќосиќ ја нагласи соработката помеѓу деловните и техничките тимови. Како добри примери од праксата, Бешлиќ ја посочи употребата на вештачка интелигенција за препознавање на говорот на омраза во „лајв четовите“, а Ќосиќ за „onboarding“ и управувањето со ризици. На крајот, и двајцата панелисти заклучија дека образованието е клучот за успешна употреба на вештачката интелигенција.


Важноста од AI Act

„Не сме среќни, но можеше да биде и полошо“, одговори Даниел Абу, претседател на EU AI Forum, на прашањето на модераторката Мили Дулан, извршен директор на EuroNavigator, за неговите размислувања за европскиот закон за вештачка интелигенција кој стапи на сила на почетокот на август. На панелот "AI Act is out, what now“, панелистите изразија длабока загриженост за воведувањето на актот бидејќи, како што велат, „дали може да се регулира нешто што постојано се менува?“. Тие исто така изјавија дека постојат многумина кои не ја разбираат целосно улогата на вештачката интелигенција и се плашат од нејзиното влијание врз општеството и бирократијата. Заклучоците на панелот беа дека за квалитетен развој на вештачка интелигенција, треба да работиме на образованието и етиката која е важна и при креирање и при користење на алатки за вештачка интелигенција.

Адам Силверман, извршен директор на AgentOps.ai, зборуваше за растечкиот пазар за AI агенти, кој се предвидува да достигне 28,5 милијарди долари до 2028 година. Силверман зборуваше за алатките што им се потребни на програмерите за развој и тестирање на AI агентите и усогласеноста со регулаторните стандарди. Тој ја нагласи важноста од рана примена на AI автоматизацијата која носи брзи и ефикасни резултати, истовремено предупредувајќи дека целосната автоматизација не е секогаш можна. Заклучокот е дека програмерите треба внимателно да бираат AI решенија за да избегнат скапи грешки и да ја зголемат оперативната ефикасност.


Иновации против бирократија

Дека вештачката интелигенција е технологија на денешницата, се согласи со другите панелисти и говорници и д-р Мазин А. Гадир, директор за партнерства и стратешки сојузи во IQVIA, водечки глобален снабдувач на напредна аналитика, технолошки решенија и услуги за клинички истражувања за индустријата на биолошки науки и експерт за дигитално здравје. Иако на овој панел беше отворено и прашањето за иновациите и бирократијата, д-р А. Гадир, со примерот за AI иницијатива за дијабетес во Дубаи, истакна дека владите се оние кои играат клучна улога во финансирањето и образованието. И покрај брзите резултати на вештачката интелигенција, како што е скенирањето за помалку од 24 часа, предизвиците со недостиг на таленти, бирократијата и усвојувањето на технологијата и понатаму остануваат. На крајот, модераторот Златко Матокановиќ, директор за истражување и развој на вештачка интелигенција во Q Agency, ја истакна важноста од заеднички ангажман, а д-р Гадир ја истакна потребата од трајно финансирање и владина поддршка.

Главната идеја на AI Weekend беше да се споделат меѓусебните знаења и искуства и да се поттикнат компаниите да се отворат за стартапи и агенции, да соработуваат заедно и да ја користат вештачката интелигенција на најдобар можен начин. Повеќе детали за првиот AI Weekend можете да најдете на веб-страницата и на социјалните мрежи Instagram, Facebook и LinkedIn.

Комерцијален текст



Спонзорирани линкови

Маркетинг