Ситуацијата во „Lotus“ е турбулентна – со слаби продажни бројки, гласини за затворање на фабриката во Хетел и неодамнешното заминување на директорот Мет Виндл од компанијата, јасно е дека нешто не е во ред кај еден од најпознатите светски производители на спортски автомобили.
Но, додека иднината на „Lotus“ изгледа неизвесна, нов британски бренд на спортски автомобили – „Longbow“ – се појави оваа година со слична филозофија на лесна конструкција и сега објави дека поранешни раководители од „Lotus“, „McLaren“ и „Alpine“ ќе помогнат неговите спортски автомобили да стигнат на пазарот.
Со своите електрични модели „Speedster“ и „Roadster“, „Longbow“ има задача да ги направи електричните спортски автомобили привлечни, нешто што досега на другите им беше голем предизвик. „MG Cyberster“ има изглед и перформанси, но динамички е далеку под очекуваното ниво, додека електричниот „718“ на „Porsche“ имаше долг развој и одложено претставување.
Различен пристап кон спортските електрични автомобили
Пристапот на „Longbow“ е поразличен и освежувачки за индустријата – фокусот е ставен на едноставноста и малата тежина, наместо на бројките што привлекуваат внимание. „Speedster“ и „Roadster“ се дизајнирани пред сè да бидат интересни за возење по патишта, а компанијата ги опишува како „духовни наследници на Elise“.
Автомобилите ќе бидат дизајнирани, развиени и рачно склопени во Велика Британија. Интересно, „Roadster“ има мазна, купе-форма, додека „Speedster“ изгледа речиси како минијатурна верзија на „Ferrari Monza SP2“.
Посебната алуминиумска структура и лесната конструкција овозможуваат користење на покомпактни мотори и батерии, а сепак даваат перформанси какви што би очекувале од спортски автомобил. Благодарение на тоа, вкупната тежина е намалена на само 895 килограми за „Speedster“ и 995 килограми за „Roadster“.
Перформанси и достапност
Иако податоците за моќноста сè уште не се објавени, отворената верзија може да достигне 100 km/h за 3,5 секунди, додека купето е само за една десетинка побавно. „Longbow“ наведува дека првиот модел има досег од 442 километри.
Останатите технички детали засега се ограничени, но компанијата вели дека користи „светски“ инженери со седиште во Велика Британија за да го усовршат погонскиот склоп, шасијата и електрониката.
Ниту „Roadster“ ниту „Speedster“ не се евтини – цените почнуваат од 75.000, односно 98.000 евра – што ги става во сличен ранг со „Cayman S“ на долниот сегмент и четирицилиндарската „Emira“ на горниот.
„Longbow“ планира да ги извади првите автомобили на пазарот во 2026 година, а заинтересираните купувачи веќе можат да резервираат еден од 150 примероци на „Roadster“ или „Speedster“. Првите изработени автомобили ќе бидат специјални изданија.