Ја создаде "Wordle" пред "Wordle", но не стекна глобална слава

Точка

17/07/2025

13:42

382

Големина на фонт

а а а

Приказната што ја сподели развивачот Стивен Кравота на социјалните мрежи звучи како сценарио за филм, но тој ја проживеал. Вклучува апликации со истото име, необичен развој на настаните и уште понеобична помош од "Apple".

Кон крајот на 2021 година, интернет хит станала играта со зборови – "Wordle". Нејзиниот креатор, Џош "Wordle", ја направил во слободното време за својата девојка, ја ставил на располагање за јавноста, а по наглиот пораст на популарноста ја продал на "New York Times" за милионски износ. Сепак, помалку е позната приказната за сличната игра со истото име, која била изработена шест години порано од развивачот Стивен Кравота.


Кога бил само 17-годишен, Кравота во 2016 година ја објавил својата игра со зборови на "App Store", наречена "Wordle!". Таа имала околу 100 илјади преземања, но не станала глобален хит и авторот се откажал од целиот проект и продолжил да се занимава со развој на нови апликации.

По шест години „живот“ на "Wordle" на "App Store", дошло до неочекуван пораст на интересот. Тогаш, според зборовите на Кравота, „некој тип по име Џош изработил веб-игра со истото име – "Wordle"“. Таа "Wordle" стана глобален хит, а брзо многу корисници почнале да ја бараат на "App Store". Тука, пак, наидувале само на „оригинал“ на Кравота, го преземале и потоа некои од нив (одложено) сфаќале дека „играат погрешен Wordle“.


"Apple" му го исчисти пазарот

Во тој период, светот „полудел“ за "Wordle", едноставната игра која лесно можеше да се копира, па на "App Store" се појавија многу слични апликации. Се сметаше дека станува збор за копии, па "Apple" ги блокираше сите тие обиди, и на тој начин всушност му помогнал Кравота да се елиминира конкуренцијата – неговиот "Wordle", многу постар и затоа сметан за оригинал, останал единствениот "Wordle" на "App Store". Во следните неколку недели, играта била преземена неверојатни десет милиони пати. „Тоа ми го промени животот засекогаш“, вели креаторот на играта, која всушност настанала како практична вежба и „потврдување“ на програмерските вештини.

По неочекуваниот пораст на бројот на преземања (и соодветно приходите), Кравота го контактираше "Wordle" и договорија дека заработката ќе биде донирана за хуманитарни цели. Кравота денес води "YouTube" канал со програмерски туторијали, програмира апликации, но вели дека не планира повторно да се обиде со игри: „Многу повеќе ме интересира создавање на производи кои им го подобруваат животот на луѓето“, порача во едно интервју.