Падот на продажбата на познатиот бренд изнесува 97%, но не е катастрофа – еве што се навистина случува

Точка

16/07/2025

21:50

947

Големина на фонт

а а а

Да ги погледнеме бројките и што внатрешните податоци од компанијата велат за иднината.

Можеби сте забележале дека понудата на автомобили во салоните на "Jaguar" е необично сиромашна. Всушност, повеќето продажни салони имаат помалку од 10 нови автомобили на складиштето, а некои немаат ниту еден. Ова забавено испорака директно придонесе за драматичниот пад на продажбата на "Jaguar" од дури 97,5% низ Европа.

На прв поглед, оваа бројка изгледа катастрофално и веќе ги поттикна насловите кои упатуваат на комплетен колапс на брендот поради ризичната трансформација и преминувањето на електрични возила. Сепак, таквите толкувања ја пропуштаат клучната точка – "Jaguar" намерно го прекина производството на крајот на 2024 година, што во некои региони продолжи и на почетокот на 2025. Тоа е дел од планираната транзиција кон бренд кој ќе произведува исклучиво електрични автомобили.


Продажбата падна – но затоа што и испораките се запираат

Европската асоцијација на производители на автомобили неодамна ги објави податоците за продажбата – и тие не изгледаат пофално. Продажбата на "Jaguar" во Европа падна за 97,5% во април во споредба со истиот месец од минатата година. Мај беше малку подобар, со пад од 93,6%, а во целост, продажбата падна за 77,8% во 2025 година во споредба со 2024.

На прв поглед, сето тоа изгледа многу лошо – и веројатно "Jaguar" би сакал веќе да е подалеку во транзицијата. Но, важно е да се разбере дека застојот во производството на целокупната гама беше дел од планот. Дали ова беше најдобрата стратегија – ќе се види, но барем е јасно дека падот не дојде додека продолжија да произведуваат автомобили како што правеле порано.


Првите знаци на интерес на пазарот

Сепак, постојат и светли точки. За време на Денот на инвеститорите во "Jaguar" оваа година, компанијата сподели некои интересни информации. На пример, интернет сообраќајот на официјалната веб-страница порасна за 110% во ноември и декември.

Покрај тоа, истражувањата меѓу потрошувачите покажуваат напредок. Фокус групите откриваат дека 20% повеќе луѓе сега го гледаат "Jaguar" како бренд за кој вреди да се плати повеќе, додека 23% од испитаниците велат дека повеќе се свесни за постоењето на брендот. Да, дел од овој ефект потекнува од агресивно и смело поставената маркетиншка кампања – но како што велат, секоја реклама е добра реклама.


Не правете предвремени заклучоци

Сето ова води до еден заклучок – не донесувајте предвремени заклучоци за "Jaguar" врз основа на тековната продажба. Засега потегот на компанијата може да се опише како промислена пауза и ресетирање, а не како знак на пропаст.

Правиот тест ќе дојде кога "Jaguar" повторно ќе се појави на пазарот со нови, поскапи модели и исклучиво електрична понуда. Ако успеат да привлечат нови купувачи, тоа би можел да биде спектакуларен повраток за еден од најпознатите автомобилски брендови на светот.