Рикардо Валентин Родригес де ла Вега е роден на 14 февруари 1942 година во Мексико Сити, како трет син во семејството на Педро Наталио Родригес и Консепсион Кончита де ла Вега Гораес. Имаше четири браќа и сестри: Педро, Федерико, Кончита и Алехандро.
Талентот што го забележаа сите
Од најрана возраст, заедно со својот постар брат Педро, покажуваше страст за брзината, натпреварувајќи се во велосипедски и мотоциклистички трки, освојувајќи национални титули. Подоцна, двајцата браќа преминаа во автомобилизмот, кој стана нивна главна животна определба.
Рикардо го имаше својот меѓународен дебитантски настап во 1957 година на патеката Риверсајд во Калифорнија, каде што, возејќи "Porsche RS", победи во категоријата до 1.5 литри. Истата година учествуваше и на трките во Насау, Бахами, каде што повторно постигна забележителни резултати. Неговиот талент беше очигледен, што му донесе големо внимание во светот на мотоспортот.
Најмладиот возач во историјата на Ферари
Во 1961 година, на 19 години и 208 дена, Рикардо дебитираше за Скудерија Ферари на Големата награда на Италија, станувајќи најмладиот возач што настапил за Ферари во Формула 1.
За време на квалификациите ги изненади сите, освојувајќи второто стартно место, веднаш зад својот искусен тимски колега. Во трката покажа извонредна брзина и храброст, но беше принуден да се повлече поради дефект на пумпата за гориво.
Следната година продолжи да вози за Ферари, освојувајќи четврто место на Големата награда на Белгија и шесто место на Големата награда на Германија, со што ги освои своите први поени во Светското првенство на Формула 1. Покрај успехот во Формула 1, истата година, заедно со Оливие Гендебиен и Вили Маирес, победи во престижната трка Targa Florio, возејќи "Ferrari Dino 246 SP".
Очајничка желба и прерана смрт
По импресивните настапи во Ферари, многумина го гледаа Рикардо како идниот светски шампион, но се најде во тешка ситуација кога Ферари одлучи да не учествува на Големата награда на Мексико, која не беше дел од Светското првенство.
Очајнички сакаше да настапи и да победи на првата трка во Формула 1 во својата татковина. За таа цел, прифати да вози позајмен "Lotus 24" на патеката Магдалена Миксхука.
За време на тренингот, додека влегуваше во опасниот свиок Пералтада, неговиот "Lotus" нагло сврте налево и со брзина од околу 140 км/ч удри во ѕидот. Загина на самото место на 1 ноември 1962 година, на само 20 години.
Неговото име вечно остана во историјата
Во чест на Рикардо и неговиот брат Педро, кој исто така загина во трка во 1971 година, мексиканската влада во 1973 година ја преименува патеката Магдалена Миксхука во Автодромо Ерманос Родригес – патека која денес е домаќин на Големата награда на Мексико во Формула 1.