„Не им помогнаа на застреланите деца“: Снимката мистерија од Рибникар и шокантното сознание на судењето

Точка

12/12/2024

18:33

1.700

Големина на фонт

а а а

Судската постапка која произлезе од трагичниот настан во основното училиште „Владислав Рибникар“ го разоткрива стресот и траумите што ги доживеаја жртвите и сведоците, како и сложеноста на одредувањето одговорност за настаните.

На судењето на 27 септември, во рамки на граѓанска постапка поднесена од семејството на 13-годишната девојка која беше убиена на 3 мај 2023 година, беа изнесени нови детали и сведоштва.

Според адвокатката Снежана Дуњиќ, претставник на семејството на убиената девојка, на снимката од камерата се гледа како тетката, соученичката Драгана Томиќ и чуварот Раде Симиќ стојат на вратата од училницата каде се случувал нападот, но никој од нив не влегува за да им помогне на децата. Оваа снимка е клучен доказ во постапката.

„Не знаеме дали девојчето денеска би било живо доколку некој влегол и пружил помош,“ изјави Дуњиќ. Таа побара тројцата сведоци да бидат сослушани, но заменикот на државниот правобранител, Сања Гуњиќ, се спротивстави, наведувајќи дека не е можно да се утврди дали нивната интервенција би го променила исходот.


Сведоштвата од наставници и училишна полиција

На судењето сведочеа неколку лица, меѓу кои наставникот по географија Зоран Нишевиќ, професорката по музика Иванка Јовановиќ и училишната полицајка Милица Станковиќ. Наставникот Нишевиќ опиша дека откако го слушнал пукањето, истрчал до училниците и видел страшна сцена. Според неговото сведоштво, тој се обидел да помогне на ранетите деца и ги известил надлежните органи.

Професорката Иванка Јовановиќ, пак, рече дека откако го видела напаѓачот со пиштол, се повлекла во канцеларијата и повикала полиција. На прашање зошто не им помогнала на децата, таа одговори дека не знаела како да постапи и дека сметала дека децата се веќе мртви.

Училишната полицајка Милица Станковиќ, која била отсутна во моментот на нападот, изјави дека веднаш се вратила во училиштето по дојавата, но не влегла во училницата, бидејќи брзата помош веќе пристигнала.

Противречности и дополнителни барања

Адвокатката Дуњиќ истакна дека има видео-докази кои укажуваат дека изјавите на некои сведоци не се точни и ја критикуваше нивната реакција како „симулација на работа“. Таа побара дополнително сослушување на клучни сведоци, меѓу кои и поранешната директорка Снежана Кнежевиќ, како и класната наставничка на напаѓачот во шесто одделение. Според Дуњиќ, нивните различни изјави за одлуките во врска со напаѓачот укажуваат на несогласувања кои треба да се разјаснат.


Важноста на соученичката како сведок

Сведоштвото на соученичката Драгана Томиќ, која била сведок на настанот, се смета за клучно. Меѓутоа, таа не се појави на судењето поради здравствени причини. Дуњиќ побара судот да ја процени можноста за нејзино учество, истакнувајќи дека таа би можела да даде одговори на прашања кои досега не биле разгледани.

Овој случај го става фокусот врз одговорноста на институциите за безбедноста на децата и нивната способност да реагираат во кризни ситуации. Судските постапки и доказите треба да утврдат дали пропустите на училиштето и неговите вработени придонеле за трагичниот исход. Во исто време, траумите кај сведоците и заедницата остануваат значајна грижа, нагласувајќи ја потребата за психолошка и социјална поддршка. Ова судење може да постави важни преседани за одговорноста на образовните институции и нивната улога во заштитата на учениците.