„AI“ фотографиите од папата ги загрижија експертите: „Ова е закана за демократијата“

Точка

28/03/2023

21:34

18.017

Големина на фонт

а а а

Ако последните седум дена сте биле на интернет, веројатно не сте ги пропуштиле фотографиите од папата Франциско во огромна бела јакна од „Баленсијага“.

Фотографијата која ја направила вештачката интелигенција брзо станала вирална, а многумина не можеле да откријат дали станува збор за вистинска фотографија или за „deepfake“.

Папата во скафандерот ги загрижил експертите кои сметаат дека со вештачката интелигенција би можело настане нешто многу полошо од безопасните интернет шеги.


Во разговорот за „CNN“, технолошкиот експерт Шинед Бовел објаснила зошто нешто како слики од папата во голема јакна претставува закана.

„Мислам дека станаа вирални не само затоа што на луѓето им беше смешно, туку затоа што повеќето луѓе не можеле да кажат дали се лажни. Со години знаеме дека сликите генерирани од вештачка интелигенција претставуваат закана за демократиите и општествата во светот во кои не можеме да разликуваме реално од лажно.

Тој свет е тука, светот во кој сликите и видеата можеби повеќе не се синоним за вистина“, вели таа.


„Прв случај на масовно дезинформирање“

„Постојат многу социјални импликации и оваа технологија им стана достапна на сите кои имаат паметен телефон. Само неколку моменти се далеку од пливање во море од информации во кои всушност не можеме да разликуваме што е реално, а што не е“, заклучува Бовел.

Додава дека не постои решение за откривање на тоа што го направила вештачката интелигенција, а што е всушност реално, објаснувајќи дека тоа би можело да биде на мачки и глувци.

Новинарот Рајан Бродерик случајот со папата во скафандер го нарекол прв реален случај на дезинформирање од страна на вештачката интелигенција на масовно ниво и признал дека на почетокот бил измамен од фотографијата која ја генерирала вештачката интелигенција.

„Кога не можете да им верувате на доказите со сопствени очи и уши благодарение на вештачката интелигенција, може да биде тешко да знаете дали тоа што го гледате е реално или не“, вели тој.




Спонзорирани линкови

Маркетинг