Лекција по маркетинг: Мала германска компанија стекна светска слава по грабежот во „Лувр“

Точка

28/10/2025

18:56

1.764

Големина на фонт

а а а

Германска компанија за производство на подвижни кранови претвори една скандалозна ситуација во мајсторски пример на публицитет, користејќи ја својата случајна улога во грабежот на „Лувр“ како вирален маркетинг потег.

Кога скандал станува шанса

Откако минатата недела „Лувр“ беше потресен од дрска кражба на скапоцени камења и француската круна, никој не очекуваше дека најголемиот пресврт во приказната ќе дојде од мало семејно претпријатие за кранови и скали од западна Германија.

Но кога на интернет се појавија снимки од драматичното бегство на крадците со помош на подвижни скали, логото на компанијата одеднаш стана препознатливо низ целиот свет, пренесе „Newmoney“.

Компанијата „Böecker Maschinenwerke GmbH“, со седиште во мирниот град Верне (Werne), неочекувано се најде во центарот на глобална медиумска бура.

Нивниот „Agilo“ подвижен лифт за мебел — наменет за транспорт на товар до 400 килограми меѓу катови на градилишта или згради — јасно се гледаше на снимката од местото на злосторството.

Скалите се протегаа од поплочениот двор на музејот до балконот на Аполовата галерија, каде што биле изложени непроценливите предмети.

Неколку дена подоцна, „Böecker“ реши да ја искористи шансата.


„Кога мораш да делуваш брзо“

Во смел и духовит маркетинг потег, тимот за социјални мрежи на компанијата објави фотографија од веќе славните скали пред „Лувр“, со слоганот:

„Кога мораш да делуваш брзо.“

Текстот под фотографијата, на германски и англиски, гласеше:

„Böecker Agilo ги пренесува вашите богатства – тежина до 400 кг, со брзина од 42 м/мин – тивко како шепот.“

Пораката беше јасна: додека повеќето компании би се засрамиле од поврзаност со ваков настан, „Böecker“ ја виде можноста.

Објавата експлодираше на интернет — предизвикувајќи илјадници реакции: дел се смееја, дел ја критикуваа, но мнозинството ја фалеа храброста и духовитоста.

Во рок од 24 часа, постот беше споделен на сите европски социјални мрежи, пренесен во германските весници, а потоа и во меѓународните медиуми како „Le Monde“, „Die Zeit“ и „The Guardian“.

„Сакавме да покажеме дека имаме смисла за хумор и дека никој не беше повреден“, изјави Александер Бекер, генерален директор на компанијата, за „Agence France-Presse (AFP)“.

„Штом се уверивме дека нема повредени, решивме со малку хумор да го привлечеме вниманието кон нашиот семеен бизнис.“


Од градилиште до „Лувр“

За компанија што вообичаено продава опрема на градежници, транспортери на мебел и противпожарни служби, изненадната светска слава беше без преседан.

Основана во 1958 година, „Böecker“ е позната во Германија по својата издржлива и безбедна опрема за подигнување — кранови и лифтови користени за сѐ.

На нивната официјална веб-страница се нагласува дека производите се изработени со „прецизност на германски инженеринг од Верне.“

До оваа недела, малкумина надвор од индустријата знаеја за компанијата.

Но тоа се смени кога Париз се разбуди со насловни страници што објавија: „Лувр ограбен“.

Според истрагата, мала, но добро организирана банда провалила во музејот во текот на ноќта, ги заобиколила алармите и побегнала со накит вреден околу 88 милиони евра — парчиња што некогаш припаѓале на француската монархија.

Снимките од безбедносните камери го открија и нивниот метод на бегство — „Böecker“ скалите.

Од криза до комедија

Во деновите по кражбата, маркетинг тимот на „Böecker“ се најде пред дилема: Дали да се дистанцира од случајот или да го претвори вниманието во своја предност.

Избраа го второто.

„Понекогаш животот пишува приказни што ниедна кампања не може да ги осмисли“, изјави еден од маркетинг директорите за „Der Spiegel“.

„Решивме да пристапиме со доза хумор — одговорно. Никој не е повреден, а нашиот производ очигледно си ја завршил работата.“

Резултатот беше пример за учебник во кризен ПР.

Во рок од неколку часа, посетеноста на веб-страницата на компанијата порасна десетпати, а продавачите од цела Европа пријавија нови клиенти кои „сакале да ги купат скалите од Лувр.“


„Мала компанија со голема приказна“

За семејството Бекер, кое ја поседува компанијата веќе три генерации, ова беше надреално искуство.

„Ние сме мала компанија“, изјави Александер Бекер за AFP.

„Никогаш не би помислиле дека ќе бидеме спомнувани заедно со ’Лувр‘ и царски накит.“

Тој нагласи дека компанијата нема никаква поврзаност со грабежот, и дека крановите биле легално изнајмени за одржување на зградата неколку дена претходно — несреќна коинциденција што ги направила достапни за крадците.

И покрај чудните околности, „Böecker“ планира да ја задржи објавата на интернет и да ја проследи со иронична лимитирана серија на „Agilo“ лифтови во боја „Louvre Blue“.

„Намерно ќе ја извлечеме поуката од апсурдната ситуација“, рече Бекер.

„И можеби ќе потсетиме дека дури и во сериозни моменти — секогаш има место за шега.“