Пред неколку дена, се случи инцидент во основно училиште во Загреб. Средношколец донел гасен пиштол и им го покажал на другите ученици за време на одморот. Се вели дека станува збор за предизвик на „Тик-ток“ каде што децата се охрабруваат да донесат најчудната работа во училиште и да ги снимаат реакциите на своите пријатели, пренесе хрватски „Индекс“.
Сè беше потврдено од директорот на училиштето.
„Го зедовме тој гасен пиштол, контактиравме со полицијата, полицијата беше таму многу брзо. Ги направивме сите потребни процедури тој ден, а продолживме и следниот ден. Разговаравме многу со учениците, разговаравме многу со родителите и едни со други“, изјави за „ХРТ“, Марио Кеча, директор на основното училиште „Ксавер Шандор Ѓалски“.
Момчето веднаш беше отстрането од училница, а неговата мајка беше повикана во училиште. Полицијата, исто така, го објави инцидентот.
„По кривичната истрага, против малолетникот ќе биде поднесена обвинение на редовен начин за прекршување на Законот за стекнување и поседување оружје од страна на граѓаните со известување до надлежната регионална канцеларија на Хрватскиот институт за социјална работа“, се вели во соопштението на Управата на полицијата во Загреб. Иако гасниот пиштол не е смртоносно оружје, законот во Хрватска (како и во повеќето европски земји) го третира како огнено оружје кога се поседува или се користи без дозвола.
Експерти: Децата и младите не се свесни за сериозноста на овие последици
Предизвиците на социјалните мрежи се сè поопасни.
„Децата и младите не разбираат и не се свесни за сериозноста на овие последици, туку се вклучуваат во нив првенствено поради нивната потреба за чувство на припадност, за чувство на прифаќање меѓу своите врсници“, вели Теа Чичиќ, социјален работник од Центарот за побезбеден интернет.
„Во овие предизвици, примамливо е дека тие најмногу ќе се издвојат од својата генерација, дека ќе бидат лидери, дека ќе бидат влијателни, дека околината ќе ги восхитува. Тој проблем доаѓа од недостатокот на внимание таму каде што треба да биде“, вели Марко Гулан, експерт за кибернетика.
И тоа е само една од стапиците на предизвиците на социјалните мрежи, истакнуваат експертите.
„Денес, младите имаат многу поголемо влијание врз своите врсници, социјалните мрежи и интернетот. Ако нема стручно лице или родители кои играат клучна улога, учениците, за жал, преземаат ризични однесувања“, истакнува Тјаша Јураковиќ Антолиќ, педагог од Основното училиште Средишќе.
За да се избегне ова, предупредуваат експертите, потребно е што почесто да се разговара со децата за дигиталниот свет.
„Важно е на почетокот да се пристапи кон тоа сосема отворено, транспарентно и јасно да му се објасни на детето што точно нè загрижува, но и да се праша детето што му се допаѓа на тие социјални мрежи“, вели Теа Чичиќ.
„Големиот проблем е таа либерализација во која на децата всушност им се дава таа слобода, децата ќе го прават тоа подобро од нас. Децата можеби ќе сакаат подобро да ја познаваат технологијата, но нема да разберат подобро од нас во што е проблемот и каква е опасноста за нив“, вели Марко Гулан.















