Како „Jaguar“ стигна до работ?

Точка

05/08/2025

19:29

590

Големина на фонт

а а а

Пред речиси една година, „Jaguar“ го претстави освежениот идентитет на брендот, кој требаше да го означи почетокот на неговата иднина. Досега, тоа главно предизвика главоболки. Луксузниот производител на автомобили, стар 102 години, некогаш беше директен конкурент на брендовите како „Mercedes-Benz“ и „BMW“.

„Jaguar“ се соочуваше со проблеми уште пред објавувањето на рекламната кампања, вклучувајќи промени во раководството, пад на продажбата поради застарена понуда и силна конкуренција, како од германските производители на луксузни автомобили, така и од релативно новите конкуренти како „Tesla“. Сега на таа листа може да се додадат уште два проблема: заведувачки наслови за продажбата и гневот на политичката десница, пред сè на претседателот на САД.

Реклама без ниту еден приказ на автомобил

Во понеделникот, Доналд Трамп го критикуваше „Jaguar“ поради она што го нарече „глупава“ и „сериозно WOKE“ рекламна кампања од минатата година, која вклучуваше авангарден рекламен спот со слогани како „live vivid“ и, како што изгледаше, модели со флуиден род, но без ниту една слика од автомобил или дури концепт на автомобил.

„Кој сака да купи ’Jaguar‘ откако ќе ја види таа срамна реклама“, се пошегува Трамп на „Truth Social“. „Уништувањето на пазарната капитализација беше без преседан, со милијарди долари толку глупаво изгубени.“

Но, реалноста е поинаква. „Jaguar Land Rover“ е во сопственост на „Tata Motors“ од 2008 година, кога индиската компанија го купи брендот од „Ford“, што значи дека „Jaguar“ нема пазарна капитализација. Самата „Tata“ функционира добро како огромен мултинационален конгломерат со разновидни активности вредни околу 28 милијарди долари.

Прекин на производството во 2024 година

Покрај тоа, проблемите на „Jaguar“ се подлабоки. Додека повеќето традиционални производители на автомобили се обидоа да спроведат мазна транзиција кон целосно електрични погони, „Jaguar“ едноставно го прекина производството на автомобили во 2024 година, повлекувајќи ги сите свои производи од пазарот додека се обидува повторно да се осмисли како производител на електрични возила.

Но, тоа е доволно за да се создаде наратив во главите на многумина. Минатиот месец се појавија наслови дека продажбата на „Jaguar“ низ Европа паднала за 97,5% во однос на истиот месец од претходната година во април. Ова има смисла со оглед на тоа што „Jaguar“ престана да произведува автомобили, но веста беше доволна да предизвика гнев кај Трамп и дел од конзервативците.

Набргу по објавувањето на рекламата, „Jaguar“ го претстави својот концептен автомобил „Type 00“ на Неделата на уметноста во Мајами, а не на традиционален саем за автомобили. Иако концептот не е наменет за сериско производство, тој е замислен да ја покаже општата насока на дизајнот на „Jaguar“ во иднина.


„Tata Motors“ именуваше нов извршен директор

„Jaguar“ не одговори на прашањето на „CNN“ за тоа кога повторно ќе започне со производство. Минатата недела, извршниот директор на „Jaguar Land Rover“, Адриан Мардел, објави дека заминува од функцијата по 35 години поминати во брендот.

Тој имаше претежно успешен мандат, помагајќи во елиминирањето на милијарди долари долг, а „JLR“ во јануари објави деветти последователен квартал со профит благодарение на силната продажба на „SUV“ возила. „Tata Motors“ во понеделникот го именуваше П. Б. Балаџи, моментално главен финансиски директор на компанијата, за нов извршен директор на „Jaguar Land Rover“. Тој ја презема должноста во ноември.