Судот во Дизелдорф го прогласи за незаконско зголемувањето на цената на услугите на Amazon Prime во 2022 година.
Организацијата на потрошувачи Verbraucherzentrale NRW планира да покрене колективна тужба за да им овозможи на потрошувачите да ги повратат преплатените износи.
Од 15 септември 2022 година, корисниците на Amazon Prime плаќале до 30 проценти повеќе за своето членство. Пред неколку дена, Регионалниот суд во Дизелдорф ја прогласи клаузулата за зголемување на цената за неважечка, со што се отвори можност за враќање на средствата за милиони корисници.
Во летото 2022 година, Амазон ги информираше своите корисници Prime во Германија за планираното зголемување на цената. Компанијата го објасни овој чекор со „општи и значителни промени на трошоците поради инфлацијата“. Од 15 септември 2022 година, месечната членарина беше зголемена од 7,99 евра на 8,99 евра, што претставува зголемување од 12,5 проценти. За годишно членство, цената скокна од 69 евра на 89,90 евра – пораст од 30,3 проценти.
Критики од потрошувачки организации
Организацијата на потрошувачи Verbraucherzentrale NRW ја критикуваше клаузулата за зголемување на цената. Волфрам Шулчински, претставник на организацијата, истакна дека зголемувањето на цените без експлицитна согласност на корисниците не е законски оправдано. Случајот заврши на суд.
Регионалниот суд во Дизелдорф ја прогласи за неважечка клаузулата за зголемување на цената и пресуди во корист на организациите на потрошувачи. Зголемувањето беше спроведено без изречна согласност на корисникот, што го прави неважечки. Сепак, пресудата се уште не е конечна, бидејќи Amazon има право на жалба.
Amazon ја изрази својата намера внимателно да ја разгледа можноста за жалба. Во изјавата за TECHBOOK, компанијата нагласи дека во 2022 година постапувала во согласност со важечките прописи и дека секогаш комуницирала транспарентно со корисниците. „Постојано работиме на тоа да обезбедиме одлично искуство на клиентите и транспарентност.“
Можни рефундации за милиони корисници
Корисниците на Amazon Prime кои користеле годишна претплата пред зголемувањето на цената, оттогаш плаќале до 62,70 евра повеќе годишно. За месечни претплати разликата е до 28,00 евра. Со оглед на милионите засегнати корисници во Германија, од Amazon може да се бара да врати стотици милиони евра.
Групна тужба во подготовка
За да обезбеди враќање на парите, Verbraucherzentrale NRW планира да покрене групна тужба. Засегнатите корисници можат да се регистрираат онлајн и да се приклучат на тужбата, без да мораат самите да преземаат правни дејствија. До крајот на јануари, повеќе од 82.000 корисници на Prime веќе се регистрираа. Барањето може да се поднесе до три недели по завршувањето на усната расправа.
Доколку судовите пресудат во корист на потрошувачите, враќањето на парите ќе се изврши автоматски. Сепак, процесот може да трае со години. Алтернативно, корисниците би можеле да се согласат на доброволно враќање на средствата од Amazon, слично на слични случаи во Австрија. По преговорите, Amazon одлучи да ги компензира засегнатите корисници таму. Во зависност од времетраењето на договорот, на корисниците им биле вратени до 36,50 евра, или преку банкарска сметка или во форма на ваучер.
Потрошувачите погодени од зголемувањето на цената за Amazon Prime можат да поднесат колективна тужба и да чекаат понатамошни правни мерки. Во меѓувреме, Amazon најверојатно ќе продолжи да ја брани својата позиција, додека потрошувачите се надеваат на враќање на преплатените суми.