Кога се спомнува Дедо Мраз, црвената облека е негов препознатлив знак.
Но, зошто токму таа боја? Многумина ја поврзуваат оваа традиција со познатата реклама на Кока-Кола, но вистината е многу подлабока и поврзана со историјата, фолклорот и религијата.
Влијанието на Кока-Кола
Често се тврди дека Дедо Мраз започнал да носи црвена облека благодарение на Кока-Кола. Во 1930-тите години, компанијата го ангажирала уметникот Хедон Сандблом да го наслика ликот на Дедо Мраз за нивната празнична кампања. Тој го претставил со весел лик, тркалезен стомак и, секако, облека што се совпаѓа со црвената боја на логото на Кока-Кола.
Оваа слика стана толку популарна, што многумина веруваат дека токму Кока-Кола ја „измислила“ црвената облека на Дедо Мраз. Сепак, постојат историски записи кои покажуваат дека неговата иконска боја се појавила многу порано.
Свети Никола и неговото наследство
Една од инспирациите за ликот на Дедо Мраз е Свети Никола, христијански епископ од 4 век, познат по својата дарежливост. Свети Никола традиционално се прикажува облечен во црвена епископска облека. Оваа боја во христијанството има симболично значење, претставувајќи ја крвта на Христовото распнување и љубовта кон човештвото.
Според археолошките наоди во античкиот град Мири, местото каде што се верува дека бил погребан Свети Никола, неговата приказна и симболика продолжуваат да влијаат врз традициите што го опкружуваат ликот на Дедо Мраз.
Томас Наст и еволуцијата на Дедо Мраз
Во 19 век, илустраторот Томас Наст одиграл клучна улога во создавањето на модерниот изглед на Дедо Мраз. Меѓу 1863 и 1886 година, неговите илустрации за списанието „Харперс викли“ го прикажувале Дедо Мраз со заоблен стомак и весел лик, носејќи црвено-бела облека.
Неговите дела ја поставиле основата за работилницата на Дедо Мраз, идејата за пишување писма до него, како и концептот на празничната магија што ја познаваме денес.
Заклучок: еволуција на симболот
Ликот на Дедо Мраз, каков што го познаваме денес, е резултат на вековна еволуција под влијание на различни фактори. Фолклорот, религијата, илустрациите на Наст и маркетинг кампањите на Кока-Кола сето тоа го обликувале неговиот изглед.
Дали Кока-Кола има заслуги? Секако. Но, нивната интерпретација е само дел од многу поширока приказна што се гради со векови. Црвената боја на облеката на Дедо Мраз е симбол на дарежливост, љубов и празнична радост – вредности кои се вкоренети длабоко во историјата и традицијата.