[ФОТО] Научниците потврдија дека најмалото јајце од диносаурус старо 80 милиони години досега било пронајдено во Кина

22/10/2024

413

Кинески научници дошле до големо откритие, а тоа е најмалото фосилизирано јајце од диносаурус досега пронајдено. Ова јајце е поврзано со нов вид диносаурус.

Во 2021 година, истражувачите пронајдоа шест јајца од диносаурус што датираат од доцниот креда, пред околу 80 милиони години, на градилиште во Ганжу. Јајцата се откриени во добро сочувано гнездо, нудејќи вредни информации за однесувањето на изумрените видови.

Иако Ганжу не им е познат на сите, тоа е всушност место во провинцијата Ѓијангси во јужна Кина, која меѓу палеонтолозите е позната како едно од најбогатите фосили на јајца во светот.

Местото сега даде поглед на сосема нов вид диносаурус, кој се проценува дека е стар повеќе од 80 милиони години. Изобилството на фосилни откритија на споменатото место ја нагласува неговата важност за разбирање на еволуцијата на диносаурусите во Азија.

„Ова откритие ја зголемува разновидноста на јајцата на диносаурусите во доцниот креда и е значајно за нашето разбирање на еволуцијата на тероподите во доцната креда“, велат научниците во новата студија.

Исто така, ги оспорува претходните претпоставки за големината и морфологијата на јајцата од теропод.

Користејќи напредна технологија, тие ја испитувале површината и кристалографската структура на јајцата. Микро-КТ скенирањето им овозможило да ја реконструираат состојбата и да научат важни информации за репродуктивниот систем на диносаурусот.

Тие ги истражувале микро и макро структурите на јајцата, вклучувајќи ја и дебелината на лушпата. Овие недеструктивни техники им овозможија на истражувачите да ги проучуваат деликатните фосили без да ги оштетат.

По опсежно тригодишно истражување, тие потврдија дека јајцата припаѓаат на нов род и вид на диносауруси.

Наречен „Minioolithus ganzhouensis“, овој не-птичји теропод претходно бил непознат и се карактеризира со мали јајца, нивниот неправилен распоред, нодуларна украс и постепена граница помеѓу двата слоја.

Најдобро зачуваното јајце со димензии од само 29 мм постави нов светски рекорд за најмал фосил од јајце од диносаурус досега пронајден, тврди Кинеската академија на науките. Ова мало, но извонредно откритие им нуди на палеонтолозите вредни нови информации за разновидноста на јајцата на диносаурусите и еволуцијата на тероподите за време на доцниот креда.

Следната фаза од истражувањето има за цел да добие „подлабок увид во животот и екологијата на овие древни суштества“, според „Global Times“.

Видеото погледнете го ТУКА.