Публиката ја сакаше холивудската дива повеќе од нејзините најблиски: Ја дрогираа, ја мачеа, а не ѝ платија ниту за погреб

Точка

17/10/2024

15:37

1.927

Големина на фонт

а а а

Животот на холивудската актерка воопшто не бил лесен. Неколку пропаднати бракови, компанија која го контролира нејзиниот живот и мајка која не ја издржува, придонесоа нејзиниот живот да стане вистинска трагедија.

„Никаде не е како дома, никаде не е како дома, никаде не е како дома“, вели девојката Дороти во еден од најпознатите филмови во светот „Волшебникот од Оз“, кој УНЕСКО го стави на листата на светско културно наследство во 2007 година.


Улогата на Дороти и била доверена на актерка која многу страдала, поради тортурата што ја доживеала од филмското студио во кое работела. Таа актерка која ќе ја овековечи улогата на Дороти во црвените чевли беше холивудската дива Џуди Гарланд.

Оваа улога ѝ обезбеди светска слава и милиони фанови кои го следеа нејзиниот развој од детска ѕвезда до зрела актерка и пејачка на убава контралто. Тие беа со неа кога се бореше против Метро Голдвин Мајер, моќното студио што ја создаде, кога нејзините сопрузи ја изневеруваа, кога таа прикриваше обиди за самоубиство и кога стави крај на својот живот во 1969 година, десетици илјади дојдоа да и оддадат почит на неа.

Џуди е родена како Френсис Итл Џим на 10 јуни 1922 година, како најмало дете на Итл и Френсис Џим, сценски забавувачи со скромни таленти, но различни амбиции. Нејзиниот татко се задоволувал со водење на мало кино и тајно препуштање на хомосексуалната фантазија, додека нејзината мајка сакала гламур.


Сестрите Џими беше името под кое Мери Џејн, Дороти Вирџинија и Френсис Итл настапуваа во театрите и клубовите без право на обично детство. Кога копнежот на Френк за локални млади луѓе стана очигледен, публиката го бојкотираше нивното кино, а во 1926 година семејството се преселило во Калифорнија, недалеку од Лос Анџелес.

Бебето, како што тогаш ја нарекувале нејзините родители Џуди, набрзо настапувала сама, а кога се побунила и ја повикала мајка си да се врати дома од турнејата за да го види саканиот татко, таа ја казнила и ја затворила сама во хотелска соба, преправајќи се дека таа ја остави. Подоцна, со помош на психијатри и психотерапевти, Џуди се обидела да се ослободи од тие демони од детството, а експертите го откриле коренот на нејзиниот страв од напуштање и комплексите на инфериорност, додека актерката во едно интервју ја нарече мајка си лоша вештерка.

Веќе во 1935 година, таа потпишала седумгодишен договор со продуцентската куќа MGM, а главниот извршен директор Луис Б. Мајер и плаќал во име на студиото по сто долари неделно за целосна контрола врз нејзиниот личен живот. Нејзиниот татко почина таа година, а таа ја опиша неговата смрт со зборовите: „Тоа беше најстрашното нешто што ми се случи бидејќи никој повеќе не беше со мене“.

Нејзиниот татко беше нејзиниот најголем поддржувач и ја сакаше повеќе од се.

Постојат различни шпекулации за врската меѓу Џуди и Мајер, која ја презеде улогата на нејзиниот татко, но не и нежна. Се шпекулираше дека му се допаѓаат млади девојки, а оние кои го одбиле може да се збогуваат со кариерата. Често велеше дека таа пее од срце, а по тој комплимент и ја ставаше раката на градите за да ја почувствува силата на нејзиниот глас.


„Среќа што не пеев од друг дел од анатомијата“, го коментираше неговото однесување актерката години подоцна.

Од четиринаесет години почнала да пие разни апчиња за слабеење, спиење, будење... За да направи девојка која растела и се менувала, нејзината мајка и челниците на куќата МГМ ќе ја претворат во симпатична девојка. од соседството и ја коригирале тежината и работната етика со диета, амфетамини и барбитурати.

Според строгите наредби на Луис Б Мајер, таа смеела да послужува пилешка супа само во студиските мензи, па почесто била гладна отколку сита, поради што цел живот се борела со регулирање на телесната тежина. За неколку месеци знаела да се здебели, а потоа да ослабе дваесетина килограми. Сè додека студиото не решило да ја остави да порасне, нејзиното тело било воздржано со разни ремени и корсети.

Така беше и во филмот „Волшебникот од Оз“ во кој како шеснаесетгодишна девојка глумеше единаесетгодишно девојче. Филмот, чие снимање тогаш проголта рекорден буџет од 2,7 милиони долари, на кој работеа 600 актери, 124 џуџиња и четворица режисери за на крајот да го потпише Виктор Флеминг, стана хит, а песната „Некаде над виножитото „Тоа е засекогаш врежано во колективната меморија. Доби шест номинации за Оскар, од кои една заврши во рацете на Џуди како потврда за најдобрата во категоријата најмлада актерка.

Иако во јавноста се трудеше да го задржи имиџот кој и го постави студиото, па изјави дека не размислува за дечковци и брак, реалноста на оваа уметница беше поинаква. Првото сексуално искуство го доживеала на петнаесет години, а на забавата по Оскарите се зближила со осум години постар од неа Тајрон Пауел и кој привлекуваше воздишки кај жените ширум светот.


Романсата беше краткотрајна, но придонесе да се разведе со француската актерка Анабел. Иако нивната врска се распадна, тоа направи многу за самодовербата на Џуди, ставајќи ја меѓу искушувачите како Ава Гарднер и Лана Тарнер.

Набргу по тој емотивен слом, актерката се заљубила во младиот режисер Дејвид Роси, со кого се омажила во 1941 година и покрај противењето на нејзината мајка и шефот на МГМ. Иако се надеваше дека со овој потег ќе ја врати контролата врз нејзиниот личен живот, никаде не беше така. Имено, додека го снимала мјузиклот „Babes on Broadway“ дознала дека е бремена, а наскоро морала да абортира по налог на студиото и нејзината мајка.

Процедурата ја извршил хирург на платниот список на нејзиното филмско студио, а на публиката и било кажано како ги оперирала крајниците. Таа се врати на снимањето само четири дена подоцна, а никому не му беше грижа како се чувствува. И повторно се чувствуваше мизерно и напуштено. Таа сфатила дека нејзиниот сопруг не може да ја заштити од Мајер и нејзината алчна мајка кои ги трошеле и погрешно ги инвестирале нејзините пари, а ги имало и повеќе од доволно затоа што таа била една од десетте најплатени актерки во тоа време. Иако беше на врвот на својата слава, таа беше длабоко несреќна.


Кога нејзиниот брак се распаднал во 1943 година, таа барала утеха во љубовниците.

Таа беше многу заљубена во сценаристот Џо Менкиевич, за кој се вели дека бил љубовта на нејзиниот живот. Се обидел да ја заштити од големиот шеф кога и наметнале уште поубиствено работно темпо откако дознале дека оди на психијатар.

Самодовербата донекаде и се врати кога продуцентите ја замолија да игра во филмот „Претставување на Лили Марс“ наместо многу популарната убавица и актерска ѕвезда Лана Тарнер. Меѓутоа, изгледаше како повеќе да не е свесна за себе, се почесто се свртуваше кон апчиња, а ја мачеа кошмари и несоница.

Кога го завршила снимањето на „Girl Crazy“, таа го замолила Мајер да направи половина година пауза за да оди на лекување, но МГМ не сакала да остане без толку профитабилна ѕвезда. Бидејќи тој го одбил нејзиното барање, таа се почесто навечер им се јавувала на пријателите за да им се пожали.

Во текот на една ноќ, додека чекала психијатарот да и се јави, испила шише вотка со барбитурати. Студиото подоцна го нарече нејзиниот прв лажен обид за самоубиство, а следеа многу други, додека 26 години подоцна таа всушност успеа да си го одземе животот.

Сепак, до крајниот крај, Гарланд наизменично доживуваше периоди на среќа, тешка депресија, падови и издигнувања, честопати барајќи љубов од мажите.

Многу од нив беа затворени геј мажи или бисексуалци. Еден од нив беше режисерот Винсент Минели, со кој ја сними „Ќе се сретнеме во Сент Луис“. Иако на почетокот не и се допаднала, на крајот му подлегнала на неговиот шарм. Тие се венчаа во 1945 година, овој пат со благослов на Мајер и неговата мајка.

Џуди набрзо останала во друга состојба, а потоа родила девојче по име Лиза Меј Минели. Сепак, сè наскоро оди надолу бидејќи Џуди паѓа во постпородилна депресија во комбинација со зголемената зависност од апчиња. Често запаѓала во параноја, која најчесто била насочена кон нејзиниот сопруг.

Во средината на 1947 година, таблоидите објавија дека актерката се разболува и дека е во целосен нервен слом. Завршила во приватна психијатриска клиника, а МГМ одбила да и плати додека не се врати на снимање.


Освен тоа, имала проблеми и со даночната служба, која открила дека нејзината мајка не плаќа данок, додека нејзиниот сопруг одбил да и ја донесе ќерката на гости. Потоа повторно се обидела да си го одземе животот, по што нејзиниот втор брак почнал да пропаѓа, а кариерата и забавила. Утеха барала во младиот Јул Бринер, а сопругот во мајсторот кој ги поправал работите во нивната куќа.

Набрзо печатот дозна за нејзината зависност од дрога, а кога студиото ја суспендираше поради доцнење и непримерно однесување на сетот, јавноста ја прогласи за наркоманка и алкохоличар.

Откако била отпуштена од снимањето на филмот „Кралска венчавка“, таа се обидела сама да си го пресече грлото со парче стакло. Впрочем, МГМ се откажа од неа и во 1950 година го раскинаа договорот. За 16 години снимање и 28 филмови, на студиото му донела добивка од 80 милиони долари, а по раскинувањето не сакале да и дадат отпремнини, пензија, па ни да организираат проштална забава.

Без работа, без пари и брак кој постоеше само на хартија, таа реши да ја испрати својата ќерка во Минели да си ја побара среќата во Њујорк. Таму ја запознала Сидни Сид Луфт, а подоцна изјавила дека тоа е љубов на прв поглед.

Откако официјално се разведе од Минели, која во тоа време веќе беше многу успешна, во 1951 година, таа се сврши со нов избраник, со кој искова враќање на сцената, но овој пат како пејачка.


Тие ја започнаа нејзината четиримесечна турнеја во Велика Британија на лондонскиот Паладиум, и иако беше подебела од кога било и изгледаше исцрпено, толпата и приреди воодушевено добредојде.

Оттаму заминала во Њујорк, каде што настапувала двапати дневно по деветнаесет недели во реновираниот театар Бродвеј Палас, а ја слушале 800.000 луѓе, што е еден од најголемите триумфи во историјата на шоу-бизнисот. Се чувствувала успешна и сакана, па решила повторно да се омажи два дена пред нејзиниот триесетти роденден.

Не долго после тоа, Џуди и Сиднеј станаа свои родители. Прво го добија синот Џон, а потоа и ќерката Лорна. Иако конечно се снашла, мајка и се погрижила да не биде така, па ја тужела и побарала издршка, кога и таа ја искористила приликата да ја плука ќерка си во весникот. Двајцата не успеаја ниту да се помират бидејќи Итл имаше срцев удар и почина во 1953 година.

Џуди била толку обземена од совеста што не и помогнало ниту враќањето пред камерите за снимањето на „A Star Is Born“. И покрај тоа што фантазирала за враќање пред камерите по четиригодишна пауза, снимањето ги разбудило и нејзините стари демони, лекови и апчиња за слабеење. За десет месеци повторно била зависна, што се одразило и на нејзиниот брак, кој се обиделе да го спасат со уште едно дете, синот Џозеф Вајли, кој е роден во 1955 година на ноќта на церемонијата на Оскар за која била номинирана, но Статуата заврши во рацете на Грејс Кели за улогата на „Девојка од селото“.


Меѓутоа, лошата ситуација во бракот продолжила, а расправиите преминале во тепачки, па во 1956 година Џуди за прв пат побарала развод, но тие решиле да и дадат нова шанса на својата љубов. Тие траеја до 1961 година, кога официјално раскинаа, но незадоволството актерката дома го третираше со љубовни патувања. Дури и Френк Синатра беше утеха за неа.

Но, и тогаш со Сид не бил крајот, бидејќи тие често се смирувале и се разделувале, а нивната врска завршила во 1965 година по многу гаден судски развод и тешка борба за старателството над децата и за поделбата на парите.

Џуди сепак не се откажала, туку го барала вистинскиот маж кој ќе ја пополни празнината од нејзиното изгубено детство. Среќата ѝ се насмевна кога го запозна младиот актер Марк Херон, за кого набрзо се омажи во Лас Вегас и дозна дека е бисексуалец. По шест месеци од судот побарал таа да го поддржи, по што таа го избркала од себе, но официјално се развеле дури во 1967 година. Во тоа време, таа веќе го запознала својот петти сопруг, менаџерот на ноќниот клуб на Менхетен, Мики Динс.

Пред да се венчаат, таа ги заменила болничките кревети, се соблекувала за спидоси, млади љубовници и се обидувала да ја врати кариерата на вистинскиот пат, но на крајот станала жртва на туѓата алчност за слава и пари. Динс успеа да ја убеди да прифати веридба во лондонскиот клуб „Талк оф таун“, каде што се венчаа во 1969 година. И нејзиниот петти сопруг бил бисексуалец, а ниту тој ниту неговите четворица претходници не успеале да ја спасат од себе.


Таа почина гола на подот во бањата од предозирање со барбитурати ноќта на 21 јуни 1969 година. Деканите не ја нашле до утрото, премрзната откако ја скршиле заклучената врата од бањата.

Нејзините обожаватели се простија од неа на парадата на авенијата Медисон во Њујорк, а на нејзиното семејство и требаше повеќе од една година да ја закопа во гробот на гробиштата Фернклиф во Њујорк. Имено, никој не сакаше да ги сноси трошоците за погреб, па испадна вистина она што таа отсекогаш се сомневаше, дека публиката ја сака повеќе од нејзините најблиски.




Спонзорирани линкови

Маркетинг