Европскиот суд одлучи: Мета мора да ја ограничи употребата на личните податоци на корисниците на Фејсбук

Точка

08/10/2024

18:30

4.962

Големина на фонт

а а а

Највисокиот европски суд - Судот на правдата на Европската унија, донесе одлука според која Мета ќе мора да ја ограничи употребата на личните податоци.

Податоците собрани од Facebook за да се сервираат насочени реклами дури и кога корисниците се согласуваат нивните податоци да се користат за рекламни цели, може да има сериозни последици за рекламните компании во регионот.


Со други зборови, социјалните мрежи како Фејсбук не можат да продолжат да ги користат личните податоци на корисниците за целно рекламирање на неодредено време, рече судот, додавајќи дека компаниите мора да постават ограничувања за усогласување со Општата регулатива за заштита на податоците (GDPR).

Имено, членот 5(1)(в) од GDPR бара од компаниите да ја ограничат обработката на потребните податоци, спречувајќи собирање на лични податоци за корисниците, без разлика дали се собрани на платформата или надвор од неа, преку трети страни, да се собираат, анализираат и обработуваат за насочено рекламирање без временски ограничувања.


Случајот првично беше покренат од активистот и ко-основач на непрофитната организација за заштита на приватноста NOYB (None Of Your Business) Макс Шремс во 2014 година, тврдејќи дека Facebook им покажувал на корисниците персонализирани реклами засновани на сексуална ориентација.

Судот рече дека компаниите не можат да обработуваат податоци поврзани со сексуалната ориентација на корисниците за целно рекламирање во случаи кога таквите податоци се добиваат надвор од платформата, преку други веб-страници и апликации.

НОЈБ во соопштението рече дека ја поздравува пресудата, велејќи дека пресудата важи и за сите компании за онлајн рекламирање кои немаат строги практики за бришење податоци.

„Мета и многу играчи во онлајн рекламниот простор едноставно го игнорираа ова правило и не предвидеа никакви периоди на бришење или ограничувања врз основа на видот на личните податоци“, велат од NOYB.


„Примената на „принципот на минимизирање на податоците“ радикално ја ограничува употребата на личните податоци за рекламирање. Принципот на минимизирање на податоците важи без оглед на правната основа што се користи за обработка, па дури и кога корисникот се согласува на персонализирано рекламирање, неговите лични податоци не можат да се користат на неодредено време“.

Во изјавата за Ројтерс, Мета рече дека вложила многу за „да изгради приватност“ во своите производи, истакнувајќи дека „не користи посебни категории на податоци што корисниците ги обезбедуваат за персонализирање на рекламите, додека на огласувачите не им е дозволено да споделуваат чувствителни податоци“.




Спонзорирани линкови

Маркетинг