"Porsche" ги гаси своите најевтини спортски автомобили – еве кога "Boxster" и "Cayman" ја завршуваат кариерата

Точка

23/05/2025

14:02

425

Големина на фонт

а а а

Германскиот гигант "Porsche" конечно ќе го прекине производството на своите најдостапни спортски модели "718 Boxster" и 7"18 Cayman" со бензински мотори во октомври 2025 година. Оваа одлука означува крај на една генерација која им овозможи на илјадници возачи да го доживеат вистинскиот "Porsche" адреналин по подостапна цена.

Раководителот на производството, Албрехт Рајмолд, официјално го потврди овој датум во интервју за германскиот автомобилски магазин "Automobilwoche". Моделите "718 Boxster" и "Cayman", познати по интерната ознака "982", се произведуваат од 2016 година и ја претставуваат четвртата генерација на овие автомобили со централно поставен мотор.

Ситуацијата станува уште посложена ако се земе предвид дека "Porsche" нема подготвен „план Б“. Развојот на електричните верзии касни значително поради сериозни технички предизвици поврзани со дизајнот на батериските пакети и неопходноста да се зачува спортскиот карактер на возилата. Инженерите во Цуфенхаузен се обидуваат да ја реплицираат уникатната возна динамика на бензинските верзии, што се покажало како многу покомплексен процес отколку што било првично очекувано.

Според најновите информации, "Porsche" постојано бара измени од својот добавувач на батерии – финската компанија "Valmet Automotive". Главниот проблем е позиционирањето на батеријата во средината на возилото – клучно за одржување на рамнотежата и спортскиот дух што е основата на овие модели.


Проблеми поради банкрот на добавувач

Ситуацијата дополнително се влоши поради банкротот на "Northvolt", главниот добавувач на батериски ќелии за "Porsche", што доведе до големи доцнења во развојот. Очекуваните електрични верзии на "718 Boxster" и "Cayman" нема да бидат достапни пред 2027 година, што значи дека "Porsche" ќе има празнина во својата понуда на пристапни спортски автомобили во текот на целата 2026 година.

Ова не е првпат "Porsche" да се соочи со проблеми со добавувачи. Компанијата претходно имаше слични потешкотии со "V4Drive" ќелии од "Varta" за моделот "911 GTS T-Hybrid", што уште еднаш покажува дека стратегијата на потпирање на еден добавувач е исклучително ризична.


Продажбата расте и покрај најавениот крај

Парадоксално, продажбата на моделите "718" порасна за 15% во 2024 година, достигнувајќи 23.670 продадени возила, и покрај најавата за престанок на производството. Ова укажува на силна побарувачка за бензинските верзии, што ја прави одлуката на "Porsche" уште поконтроверзна.

Сепак, во првиот квартал од 2025 година, испораките паднале за 22%, на 4.498 возила, што се припишува на повлекување на моделот "718" од европскиот пазар поради новите прописи за сајбер-безбедност на Европската Унија.

Извршниот директор Оливер Блуме призна дека целта за 80% електрични возила во годишната продажба до 2030 година повеќе не е реална. На главната седница на акционери, тој изјави дека електричните спортски автомобили ќе пристигнат „на среден рок“ и ќе бидат „уште подинамични, уште помоќни, со уште почисто возачко искуство“.

Компанијата најави приспособување на стратегијата со фокус на балансиран микс на погонски системи, што значи дека бензинските мотори веројатно ќе останат подолго од првично планираното.

За сега, љубителите на спортските модели на "Porsche" ќе треба да почекаат до втората половина на деценијата за електричните верзии на "Boxster" и "Cayman", кои ќе користат нова платформа специјално дизајнирана за спортски автомобили.