Се чини дека Кина изгради нов и необичен носач на авиони, што ги интригира експертите со потенцијално прв брод од ваков вид што може дополнително да ја зголеми поморската моќ на Пекинг.
Сателитските снимки од „Planet Labs“ го покажуваат големиот, отворен брод со рамен покрив во изградба во Guangzhou Shipyard International на островот Лонгсјуе во јужната провинција Гуангдонг.
Овој нов носач на авиони „е нешто невообичаен по форма и големина - многу помал од претходните кинески поморски носачи на авиони“, рече Томас Шугарт, поранешен командант на подморницата на американската морнарица и сега соработник во Центарот за нова американска безбедност, пренесува „CNN“.
So it just jumped out to me that next to the possible new Chinese USV is what looks like might be...possibly a new aircraft carrier or amphibious assault ship of some sort? 🤔😯
— Tom Shugart (@tshugart3) October 28, 2024
Appears to be about 200m long, with a beam of about 40m, and two islands on one side of the deck. https://t.co/XXOcQeUTIB pic.twitter.com/oHhMWYWQFZ
Бродот е дури и помал од амфибиските јуришни бродови „Type 075“ што ги користи морнарицата на Пекинг, што сугерира дека Кина можеби го гради првиот „цивилен носач на авиони“ во светот кој би можел да служи како брод за одредени видови океанографски истражувања“, додаде Шугарт.
Порталот „The War Zone“ беше првиот што извести за постоењето на новиот брод.
Големи инвестиции во морнарицата
Кина забрзано гради сè понапредни воени бродови со технологија што е ривал на американската.
Носачот на авиони „Fujian“ – досега најголемиот, најмодерен и најмоќен носач во Кина – ги започна своите први проби на почетокот на оваа година, а експертите велат дека би можел да се приклучи на флотата на Ослободителната народна армија (PLAN) до 2026 година.
Носачот од 80.000 тони ги надминува во големина двата активни носачи на „PLAN“, „Shandong“ од 66.000 тони и Liaoning тежок 60.000 тони, ставајќи го во лигата на суперносачи. Само морнарицата на Соединетите Американски Држави управува со носачи на авиони поголеми од „Fujian“.
Fujian out finally 🎊
— Húrin (@Hurin92) April 29, 2024
Smoke is visible, lets see If itd for Trials this time https://t.co/JbYhMozGTW pic.twitter.com/R6VFqEgeFl
Кина, исто така, постигнува напредок во изградбата на најголемиот амфибиски јуришен брод во светот, според Центарот за стратешки и меѓународни студии со седиште во Вашингтон.
Наречен „Type 076“, неговата палуба е долга приближно 260 метри и широка 52 метри - површина од речиси три игралишта за американски фудбал.
Изграден во Шангај, носачот „Fujian“ и „Type 076“ се круната на воената експанзија што го виде Пекинг да ја развие својата морнарица во најголема во светот, со повеќе од 340 воени бродови.
Но, изградбата на нов брод од типот на носач на авиони во јужна Кина може да сигнализира дека Кина прави чекор кон „воено-цивилна стратегија за спојување што создава опрема како цивилно-воени бродови со двојна намена“, рече Шугарт.
Бродот потенцијално „обезбедува евтин додаток на оперативните способности на морнарицата PLA во средина со ниска закана и нејзините логистички способности“, рече Карл Шустер, поранешен директор за операции во Заедничкиот разузнавачки центар на американската Пацифичка команда.
Импресивни воени вежби
Со оглед на неговата лесна конструкција, бродот може да послужи како носач на хеликоптери или беспилотни летала за кинеската крајбрежна стража, која се повеќе се користи како квази-воена сила, рече Шустер.
На почетокот на октомври, Кина започна големи воени вежби во близина на Тајван, во кои беа вклучени рекорден број воени авиони. Еднодневните воени вежби, најнови во серијата неодамнешни воени вежби што ги спроведе Пекинг, покажаа невидена вклученост на бродови кои учествуваат во областите околу Тајван и неговите оддалечени острови Мацу и Донгин.
„Новиот тип на брод би бил значаен додаток на секоја ‘карантинска’ операција што кинеската крајбрежна стража ја спроведува во последните две години.
Пекинг стана поагресивен во својот роден регион, користејќи ја војската за посилно да ги тврди своите претензии во Јужното Кинеско Море и да го заплаши Тајван, самоуправна демократија која кинеската владејачка Комунистичка партија вети дека ќе ја преземе, доколку е потребно со сила.
Но, новиот брод може да биде многу корисен и во хуманитарен капацитет, обезбедувајќи брза и исплатлива помош и евакуација во неборбени ситуации, рече Шустер.
„Исто така, може да послужи како логистичка поддршка и брод за поправка во амфибиска операција откако плажата ќе биде обезбедена“, додаде експертот.
„Премногу е кревко да се влезе во областа на плажата, но тие би можеле да го разгледаат во очајни ситуации“, додава тој.
Први вежби со два носачи
Во уште еден приказ на растечката поморска моќ на Кина, носачите на авиони „Liaoning“ и „Shandong“ ги завршија своите први вежби кон крајот на октомври, според државната новинска служба Ксинхуа.
Воздушната фотографија од вежбата ги покажува двата носачи како пловат рамо до рамо, со борбени авиони над главата и најмалку 11 бродови за поддршка.
Шустер, поранешен капетан на американската морнарица, ја нарече вежбата „уште еден показател за растечките поморски способности на морнарицата PLA“.
China's New Toy--Scientific Research Aircraft Carrier 😎 pic.twitter.com/wetiUq8VMS
— 彩云香江 (@louischeung_hk) September 14, 2022
„Операциите со двоен носач додаваат уште едно ниво на сложеност на операциите на флотата“, рече тој, додавајќи дека овој вид вежба овозможува тестирање на логистичките барања и координација на комуникациите меѓу бродовите во флотата.
„Liaoning и Shandong може да имаат различен број летала што ги носат, различни бродови за придружба, а со тоа и различни способности за воздушна одбрана, противподморничка војна и противбродски операции“, рече Сонг Жонгпинг во извештајот на „Global Times“.