Како тарифите на Трамп влијаат на Тесла? Маск тврди дека ќе ги почувствува последиците, аналитичарите се уверени во спротивното

Точка

28/03/2025

18:18

1.543

Големина на фонт

а а а

Тарифата од 25% за сите возила увезени во САД и одредени автоделови ќе ја погоди Тесла значително помалку од нејзините конкуренти.

Тоа е според индустриските аналитичари, иако извршниот директор и близок сојузник на Трамп, Илон Маск, инсистира дека неговата компанија сепак ќе ги почувствува последиците.

Во споредба со традиционалните производители на автомобили како Ford, General Motors, Chevrolet и Stellantis, Tesla е „во најдобра позиција“ во однос на новите трговски директиви. Тоа го напиша аналитичарот на Дојче банк, Едисон Ју во вчерашната белешка до клиентите.

За разлика од своите конкуренти од Мичиген, Tesla ги склопува сите свои возила во САД. Ова заштитува од најтешките последици од овие општи увозни давачки.


Малку увезени делови во моделите на Тесла

Спротивно на тоа, „најлошо поставениот“ Џенерал Моторс набавува околу 40% од своите автомобили од Канада и Мексико, според аналитичарот на J.P. Morgan, Рајан Бринкман. Тој проценува дека новата тарифа ќе го чини Џенерал Моторс дури 14 милијарди долари.

Тесла „не е неповреден“, а „влијанието на тарифите врз Тесла е сè уште значајно“. Ова Маск го напиша на социјалната мрежа Х во средата вечерта.

Сепак, според Дојче банк, единствените главни автоделови што Тесла ги увезува, а кои би можеле да бидат засегнати од новите тарифи се електричните инсталации од Мексико. Банката проценува дека цената на возилата на Tesla ќе треба да се зголеми за 1,8% за да ги покрие трошоците за новите тарифи. Тоа е многу помалку во споредба со зголемувањата од 5,8% и повисоки за Ford, General Motors и Stellantis.


Релативно мало влијание врз Тесла беше видливо вчера на берзата во Њујорк. Цената на акцијата на Tesla скокна за 4%. Акциите на Форд паднаа за 4%, Џенерал моторс за 9%, а Стелантис за 2%. Пад забележаа и европските производители на автомобили со значително присуство во САД. Така, акциите на Ферари и Мерцедес паднаа за најмалку 2%.

За сите други тоа значи помал профит

„Тесла победува, Детроит крвари“, објаснија аналитичарите на Бернштајн предводени од Даниел Роск во четвртокот. „Тесла е јасен структурен победник... За сите други, ова е стискање на маржата и сериозен удар на краткорочната заработка“, додаде Роска.

Сепак, Tesla не е целосно заштитен од последиците на тарифите. Секоја трговска одмазда од странство може дополнително да го загрози и онака слабиот глобален бизнис на Тесла. Продажбата надвор од САД сочинува 51% од нејзиниот приход. „Воведувањето тарифи... ќе влијае на нашиот бизнис и профитабилност“, рече финансискиот директор на Тесла Вајбав Танеѓа за време на јануарскиот разговор со инвеститорите. Негативната реакција на Волстрит на влијанието на царините, особено дополнителните царини на Трамп од 20% на кинескиот пазар, делумно придонесе акциите на Tesla да паднат за околу 30% во последните два месеци.


Автомобилите во САД ќе поскапат во просек за речиси 6.000 долари поради новите тарифи од 25 отсто, процени во четвртокот аналитичарот на Морган Стенли, Адам Џонас.