Дали гневот го зголемува ризикот од срцев и мозочен удар? Научниците откриваат колку долго трае неговото влијание врз крвните садови

03/10/2024

Кога одеднаш ќе се налутиме, отчукувањата на срцето се зголемуваат, но дали неколку минути гнев навистина може да му наштетат на здравјето?

Неколку британски медиуми неодамна објавија дека кратките изливи на гнев или бес го зголемуваат ризикот од срцев удар или мозочен удар во следните 40 минути и може да доведат до коронарна срцева болест на долг рок.

Ова е ново истражување објавено во списанието на Американското здружение за срце, кое покажало дека клетките во крвните садови на испитаниците не функционирале правилно кога од нив било побарано да запомнат нешто што ги налутило.

Американските истражувачи откриле дека крвните садови на луѓето кои се чувствувале лути 40 минути подоцна се прошириле помалку од вообичаено. Тие изјавија дека со текот на времето тоа може да доведе до оштетување на крвните садови, што би го зголемило ризикот од срцев или мозочен удар.

Ова не е прв пат гневот да се поврзува со болести на срцето и циркулацијата. Студијата од 2014 година објавена во European Heart Journal, која анализирала девет студии, покажала дека луѓето се изложени на поголем ризик од срцев или мозочен удар во два часа по излив на бес. Сепак, не е јасно зошто гневот го има овој ефект.

Најновата студија, спроведена од истражувачи од Универзитетот Колумбија во Њујорк со поддршка од Националниот институт за здравство (NIH), имаше за цел да го направи првиот чекор кон откривање на овој феномен.

Емоциите и срцето

Истражувачите собрале 280 здрави возрасни лица и ги поделиле во четири групи. Секоја група извршуваше задача по осум минути со цел да предизвика одредени емоции.

Едната група беше замолена да се сети на нешто што ги налути, друга група се сети на нешто што ги натера да се вознемири, третата група читаше реченици што ги натера да се чувствуваат тажни, додека четвртата група мораше да остане емоционално неутрална, броејќи од еден до сто. Оваа последна група беше искористена како контролна група за споредба.

Пред и по задачата, истражувачите мереле колку крвните садови на испитаниците се прошириле за да овозможат нормален проток на крв.

Резултатите покажале дека крвните садови на луѓето од групата кои биле лути не се прошириле доволно 40 минути по задачата, додека по 70 минути се изедначиле со резултатите на контролната група. Емоциите како анксиозност и тага немаа ист ефект.

Што велат истражувачите?

Истражувачите изјавиле дека целта на студијата била да се испита непосредниот ефект на гневот врз крвните садови. Иако не докажаа дека кратките изливи на гнев го зголемуваат ризикот од срцеви заболувања на долг рок, тие поставија хипотеза дека „повторените епизоди на негативни емоции“ може да ги оштетат крвните садови со текот на времето и да придонесат за развој на срцеви и циркулаторни заболувања.

Заклучок

Повременото чувство на лутина нема наеднаш да го зголеми ризикот од срцев или мозочен удар, додава Британската фондација за срце. Иако студијата покажа дека гневот привремено влијае на крвните садови, потребни се повеќе истражувања за да се утврди долгорочниот ефект. Ако имате проблеми со стресот, вежбите за дишење се корисни и можат да помогнат да се намали напнатоста.